Expres

BRAȘOV. Sindicaliștii de la calea ferată ies în stradă

 

Sindicatele feroviare din complexul CFR Braşov anunță printr-un comunicat că joi, între orele 16.30 – 18.00, „salariații au ales să își exprime nemulțumirea printr-o adunare publică desfășurată în municipiul Brașov” în faţa sediului Regionalei CF Braşov şi a Prefecturii Braşov. Este vorba despre salariații aparținând de Sindicatul C.T.F. Braşov, Uniunea Sindicatelor Libere Marfă Călători Infrastructură Braşov, Sindicatele Libere 16 Februarie Întreținerea Căii Regionala Braşov, Sindicatul Personalului de Execuţie şi Management Feroviar Braşov, Sindicatul Liber Independent Secţia CT1 Braşov, Sindicatul „Glasul Roţilor de Tren” Braşov.

Taxa de drum rutier în prețul motorinei pentru tren

Conform liderilor sindicali, scopul adunării publice îl constituie manifestarea protestului în legătură cu lipsa contractelor colective de muncă la societățile din sistemul feroviar; neasigurarea unei finanțări corespunzătoare a sistemului feroviar și lipsa cadrului legal necesar dezvoltării acestui mijloc de transport: „Atragem atenția asupra finanțării discriminatorii a transportului feroviar față de transportul rutier prin faptul că în prețul motorinei utilizate la calea ferată se regăsește atât acciza de 7 eurocenți cât și taxa de drum, taxe din care se finanțează infrastructura de transport rutieră. Considerăm normal ca aceste taxe să se întoarcă către calea ferată pentru întreținerea, repararea și modernizarea infrastructurii de transport feroviar”; condițiile de muncă și lipsa echipamentului individual de protecție: „Pe lângă responsabilitățile specifice funcției, lucrătorii feroviari sunt expuși în permanență unor riscuri mortale, în desfășurarea atribuțiilor de serviciu. Aceștia fac tot ce pot în condițiile în care se gospodăresc în regie proprie, cumpărându-și scaune, linoleum, perdele, zugrăvindu-și spațiile de la locul de muncă, intervin la deranjamente cu mașinile proprii, cu scule cumparate din puținul salariu reprezentând de fapt contravaloarea muncii lor ce ar trebui destinată exclusiv întreținerii familiei, lucrând în condiții extreme la temperaturi foarte ridicate vara și scăzute iarna, pe un teren accidentat fără alte căi de acces. Condițiile de muncă de altfel chiar și la punctele de lucru sunt la nivelul unei țări din Africa, nu la nivelul unei țări europene în anul 2015: fără apă, fără toalete, cu spații nezugrăvite, fără încălzire, cu geamuri clasice de lemn sau metal și fără asigurarea unui minim necesar pentru asigurarea unei stări de sănătate care să îi permită atingerea pragului de pensie de 65 de ani”. Echipamentul individual de protecție se aprovizionează în cantități insuficiente, la această dată existând mari restanțe la acordarea conform normativului, menționează liderii sindicali.

Ceferiștii mai sunt profund nemulțumiți de Ordinul Ministerului Transporturilor nr. 1067/2015 privind stabilirea procedurii de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială, stabilite în favoarea personalului Ministerului Transporturilor şi al unităţilor ce funcţionează în subordinea sa, devenite executorii până la data de 31 decembrie 2015: Atragem atenţia asupra faptului că personalul încadrat în societățile feroviare nu este salarizat din fonduri primite de la bugetul statului, ci din încasările societăților, funcțiile feroviare nefiind cuprinse în legea salarizării unice a bugetarilor. Mai mult, sumele restante / salariat, cu mici excepții, au o valoare relativ mică (între 150 lei și 3000 lei), astfel încât se poate ajunge în situația absurdă ca unui salariat să îi fie eșalonată la plată suma de 150 lei pe 5 ani”.

Amenință cu greva generală

În cazul în care Statul Român prin Guvernul României nu îşi va asuma rolul de patron, atât prin alocarea resurselor necesare întreținerii infrastructurii feroviare, cât și prin asigurarea unei salarizări corespunzătoare raportate la responsabilitățile și pregătirea necesară pentru a fi lucrător la calea ferată suntem hotărâţi să continuăm acţiunile de protest, inclusiv prin declanşarea grevei generale.

Astăzi, ca și medicii, lucrătorii feroviari părăsesc țara, în căutarea unor posturi în străinătate, posturi care să le asigure o salarizare decentă. Lucrătorii feroviari pleacă în țările europene și nu numai, găsind acolo nu numai salarizarea corectă, ci și un mediu de lucru performant. Aceste lucruri le dorim și noi, în România”, se mai arată în comunicatul semnat de  Georgel Petrache – Sindicatul C.T.F. Brașov, Ioan Buzatu – U.S.L.M.C.I. Brașov, Valentin Rus – Sindicatele Libere 16 Februarie Întreținerea Căii Regionala CF Brașov, Vergil Porca  – Sindicatul Pers. de exec. Și Management Feroviar Brașov, Ionuţ Postolache – Sindicatul Liber CT1 Braşov,   Gabriela Lup – Sindicatul „Glasul Roţilor de Tren”.       


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare