Expres

BRAŞOV. În ce stare se află podurile şi pasajele din oraş?! Primăria vrea expertize tehnice pentru cinci dintre ele

 

Primăria Braşov vrea să afle starea în care se află cinci dintre podurile şi pasajele din oraş, sens în care a fost lansată o licitaţie, zilele trecute.

Municipalitatea caută o firmă care să întocmească documentația tehnică pentru unul sau mai mai multe dintre loturile următoare: Expertiza tehnică Pasaj rutier nou Dârste, Lot 2 – Expertiză tehnică Pasaj rutier vechi Dârste, Lot 3 – Expertiză tehnică Pod str. Institutului – peste Ghimbășel, Lot 4 – Expertiză tehnică Pod str. Plugarilor – peste Ghimbășel și Lot 5 – Expertiză tehnică Pod str. Fântânii – peste Ghimbășel.

Firmele interesate de contract pot depune oferte până pe data de 21 martie, criteriul de atribuire fiind prețul cel mai scăzut.
Valoarea estimată a costurilor este de 270.000 de lei.

Pasajele de la Dârste

Durata de prestare a serviciilor de expertizare a noului pasaj de la Dârste va fi de 45 zile.

Pasajul respectiv, construit în condițiile unui trafic tot mai aglomerat, căruia nu-i mai făcea față vechiul pasaj, este proiectat parţial în aliniament şi parţial în curbă de racordare, este normal, deşi traversarea căii ferate se face sub un unghi de cca. 330 grade, asigurându-se un gabarit de liberă trecere de 6,20 m.
Pasajul are 6 deschideri (21,40 m + 24,80 m + 30,00 m + 29,00 m + 30,00 m + 29,00 m ) și lungimea suprastructurii 164,30 m.

Lăţimea părţii carosabile pe pasaj este de 7,4 m cu un trotuar de 1,5 m lăţime în exteriorul pasajului, asigurându-se astfel 2 benzi de circulaţie în sensul Braşov-Bucureşti. Infrastructurile sunt din beton simplu şi beton armat fundate direct.

Rampele de acces cuprind lucrările de racordare a pasajului la drumul existent.

Și durata de expertizare a vechiului pasaj va fi de 45 de zile.

Acesta a fost construit în anul 1962 și reparat și redimensionat (prelungit) în 2001. Acesta are 6 deschideri (29,00 m + 22,35 m + 3 x 29,00 m + 22,35 m), lungimea suprastructură 160,85 mm şi este amplasat în aliniament, normal, deşi traversarea căii ferate se face la un unghi de 330 grade.

Lăţimea părţii carosabile pe pasaj este de 7,4m lăţime cu un trotuar de 1,5 m lăţime în exteriorul pasajului, montându-se în interior un parapet pietonal combinat cu parapet de siguranţă.

Infrastructurile sunt din beton simplu şi beton armat fundate direct.
Rampele de acces cuprind lucrările de racordare a pasajului la drumul existent

Podurile peste Ghimbăşel

Podul peste Ghimbășel de pe strada Institutului este din beton armat și are lungimea de 21 m, parte carosabilă de 7 metri și două trotuare de câte un metru. Podul peste Ghimbășel de pe strada Plugarilor are o lungime de 36 de metri, partea carosabilă de 7,80 metri și două trotuare de câte 1,5 metri.
În fine, podul peste Ghimbășel de pe strada Fântânii are lungimea de 42 de metri, partea carosabilă de 7,80 metri și două trotuare de câte 1,5 metri. În cazul fiecăruia dintre poduri durata de prestare a serviciilor de expertizare va fi de 30 de zile.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare