Expres

BRAȘOV. Factură „de adio” de aproape 800 de lei pentru un consum electric inexistent

 

Un brașovean care și-a schimbat în luna martie furnizorul de electricitate și a trecut de la Electrica la Enel, a primit la începutul lunii mai o factură de regularizare de la Electrica, în valoare de 785 de lei, corespunzător unui index cu aproximativ 800 kW peste nivelul real arătat de contor.

„La sfârşitul lunii martie «am avut curajul» să trecem de la Electrica la Enel. Am semnat contractul online şi am tot aşteptat activarea acestuia. Am trimis indexul la ambele companii şi am fost destul de naivi încât să credem că am făcut regularizarea cu Electrica şi începând din aprilie vom plăti facturile la Enel. Pe aceştia din urmă i-am tot contactat telefonic şi online şi ne-au spus că aşteaptă măsurătorile (probabil indexul citit de Electrica Distribuţie) pentru a activa contractul…”, a povestit brașoveanul pentru Libertatea

„În luna mai, surpriză! Am primit o nouă factură de regularizare de 785 de lei de la Electrica, deşi nu mai suntem clienţii lor, cu un index «citit» cu aproximativ 800 kW peste valoarea indexului real”, continuă acesta. Braşoveanul a făcut sesizare la companie. A prezentat factura, care arată un index de 15.437 kW, în vreme ce contorul arăta 14.732 kW.

Întrebată despre discrepanţele dintre citire şi factură, Electrica Furnizare dă vina pe distribuitor  Furnizorii şi distribuitorii sunt entităţi separate, conform legislaţiei europene, iar în zona respectivă operatorul de reţea este compania Distribuţie Energie Electrică România (DEER), care face parte tot din grupul Electrica. Aceasta mai spune că „în urma sesizării transmise de către clientul din judeţul Braşov”, compania a cerut distribuitorului verificarea datelor, urmând să emită ulterior o factură de corecţie.

Distribuitorul invocă un ordin al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE) care permite trasmiterea unor indexuri estimate. Astfel, DEER precizează că se poate prelua indexul transmis de clientul final. Dacă nu a fost transmis sau dacă există suspiciuni privind corectitudinea indexului comunicat, „atunci Operatorul de Reţea determină valoarea măsurată corespunzătoare momentului schimbării prin citire, iar în situaţia în care acest lucru nu este posibil, prin estimarea consumului pe baza istoricului de consum sau a convenţiei de consum încheiate de clientul final ”.

Articole asemănătoare

Și ministrul Energiei e pățit

Pățania brașoveanului nu e singulară. Însuşi ministrul Energiei, Virgil Popescu, a povestit, într-un interviu pentru Ziare.com, că a primit o factură de peste 900 de lei în luna ianuarie. Virgil Popescu a cerut ANRE anularea ordinului respectiv şi solicită Electrica, societate unde statul este cel mai mare acţionar, să facă citiri reale în teren.

„Ordinul ANRE este din 2019, când nu era piaţa liberalizată. Este inacceptabil ca la portare să ai facturi trimise pe citiri estimate. Iar Electrica să îşi facă treaba şi să ia citirile din teren”, a declarat ministrul.

Conform reglementărilor în viitoare, distribuitorii au obligaţia de a trimite decontul final de regularizare în maximum 42 de zile de la încetarea contractului, adică după 6 săptămâni.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare