Expres

BRAȘOV. Amendă de 10.000 de lei, pentru nereguli privind distribuția energiei electrice / Pe cine a sancționat Protecția Consumatorilor / Situația la nivel regional și național

  • Screenshot_20220114-145751_Word_293936.jpg
  • Screenshot_20220114-145757_Word_293937.jpg
  • Screenshot_20220114-145804_Word_293935.jpg
 

Potrivit unui raport făcut public de șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) Brașov, Sorin Susanu, MAURER IMOBILIARE SRL a primit la începutul acestei luni o amendă de 10.000 lei, din partea comisarilor brașoveni, pentru „încălcarea  art 7C, liniuța 4 din OG 21/92 DEOARECE PRESTEAZĂ SERVICIUL DE DISTRIBUȚIE A ENERGIEI ELECTRICE FĂRĂ A PUTEA FACE DOVADA LICENȚEI EMISE DE ANRE SAU FĂRĂ LICENȚA ANRE ÎN BAZA UNUI SISTEM DE DISTRIBUȚIE ÎNCHIS”.

Măsura de intrare în legalitate este de 30 zile, dar a fost depusă CONTESTAȚIE.

În același raport, sunt menționate următoarele situații:

CJPC ALBA

Cinci acțiuni de control: SPHEEH Hidroelectrica, RCS & RDS, Enel Energie, Electrica Furnizare, Eon Energie România. 

1. Electrica Furnizare nu a acordat compensații pentru luna noiembrie, doar din decembrie.
S-a aplicat o amenda în valoare de 30000 lei (art. 7, lit. C, a 2a liniuta) și s-a dispus refacerea imediată a facturilor pentru toți consumatorii casnici.

2. Eon Energie România a aplicat TVA la valoarea fără compensare.
S-a aplicat o sancțiune în valoare de 25000 lei și s-au dispus masuri de remediere a deficientelor.

CJPC Mureș

1. E.ON ENERGIE ROMANIA SA – furnizor energie electrică și gaze naturale: PVCC, amendă de 20.000 lei, conform art. 9 din OG21/1992
comportament incorect in relatiile cu consumatorii prezentand informatii incomplete astfel:
Deficiențe:

•        Pe site-ul www.eon.ro la rubrica comensare-facturare-energie, tabelul privind consum energie electrica nu cuprinde consumul zilnic de referintă, inclusiv marja de 10% conform Tabel 1 din anexa la OUG 118/2021
•     Informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea.
2. E.ON ENERGIE ROMANIA SA – furnizor energie electrică și gaze naturale:
PVCC, amendă de 30.000 lei conform art.7 lit c, lin.2, din OG 21/1992  cercetare 14 reclamații privind nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor, nerespectare termen de raspuns la solicitarile petentilor de incheiere contracte de furnizare energie electrica si gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.

3. PADO GROUP INFRASTRUCTURES SRL – furnizor gaze naturale

Deficiențe: contractele emise nu contin pretul serviciilor din pretul gazului, doar pretul total, astfel consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensarii acordate)
PVCC OG 21 art 10 lit. B amenda 5.000 lei.

4.SOCIETATEA ELECTRICA FURNIZARE SA PVCC Amenda 30 000 lei , masura este data conform art 15(1) din OG. 21/92 r2.

Deficiențe: nu a facturat compensarea pentru consumul de energie electrica conform OUG 118/2021 pe lunile noiembrie si decembrie 2021.

1.ENGIE ROMANIA SA PVCC Legea 363/2007 –  Amenda 20.000 lei si propunere emitere decizie incetare practica incorecta contrara diligentei profesionale. Deficiente: Diferenta pret intre 2 notificari privind pretul emise de operatorul economic unui consummator (1 notificare emisa anterior legii plafonarii cu un pret pentru gaz de 0,392 lei/kwh fara TVA, pret ptr gaz cu tariff de transport inclus incepand cu data de 01.11.2021 si 1 notificare dupa aparitia legii plafonarii, in care se precizeaza pretul plafonat pentru perioada 11.2021 – 03.2022 la 0,37 lei/kwh avand incluse pretulm, de vanzare al gazelor natural, costul de transport, tariful de inmagazinaj, acciza, tariful de distributie, costul de furnizare si TVA, si cel efectiv calculat in factura emisa ptr perioada 01.11 – 18.11.2021 pretul fiind de 0,42213 lei/kwh.

Pe lângă situațiile prezentate mai sus, mai sunt 15 acțiuni de control în desfășurare.

CRPC a înregistrat 50 de reclamații, de la începutul anului, dintre care 32 privind furnizarea de gaze și 18 – de energie electrică. 

Situația la nivel național

Comandamentul pentru Energie – structură special creată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – a controlat, în perioada 6-13 ianuarie 2022, 72 de operatori economici, din întreaga țară, cu unul sau mai multe puncte de lucru, la 27 dintre aceștia, constatându-se abateri. 
Potrivit unui comunicat al ANPC, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 450.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor  facturilor care nu respectă prevederile legii.

Lista operatorilor economici verificați pînă în acest moment și a deficiențelor constatate – AICI.

Unde puteți depune reclamație privind facturile de energie electrică și gaze

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie. 
În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).
Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate. 
Aceștia sunt invitați să apeleze numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro.

„În contextul liberalizării pieței energiei electrice și a gazelor, dar și ca urmare a numeroaselor probleme existente din ultima perioadă, președintele ANPC a dispus constituirea unui comandament care să verifice problemele din acest segment de activitate. Până în momentul de față discutăm despre nereguli referitoare la modul de aplicare a compensațiilor pentru cei care sunt îndeptățiți să le primească, despre o aplicare greșită a acestor compensații, ca și mod de calcul, respectiv plecându-se de la prețul fără TVA, cu toate că prevederile spun că prețul de furnizare este cel de referință, cu toate taxele, existența unor facturi eronat calculate mult peste normal, lipsa informațiilor complete și corecte pe facturi sau pe site-urile furnizorilor. Discutăm și despre un caz total aparte în judeul Brașov, în care unul dintre cei mai mari dezvoltatori imobiliari a prejudicat drepturile a sute de consumatori prin faptul că le oferă energie electrică fără a avea nici o formă legală de furnizare sau distibuție a acesteia. Practic, respectivii consumatori, neavând partiție individuală de energie electrică și fiind totodată și consumatori captivi, nu pot să își aleagă furnizorul de energie electrică în conformitate cu legislația în vigoare. Mai mult decât, acest dezvoltator imobiliar, a premeditat toată această situație încă din faza de vânzare-cumpărare a apartamentului, disimulând această situație prin contractul de management încheiat cu fiecare cumpărător. Instituția noastră a aplicat o amendă de 10.000 de lei și a aplicat măsura complementară de intrare în legalitate în termen de 30 de zile, lucru care nu s-a întâmplat. Mai menționez că există în desfășurare numeroase controale la toți furnizorii, iar la finalul acțiunilor vom comunica un raport final”, a declarat Sorin Susanu. 

 VEZI ȘI: ANRE, primele amenzi la furnizori pentru „UMFLAREA” facturilor de gaze și energie!


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare