Expres

Banca Transilvania, mesaj de atenționare a clienților săi!

Banca Transilvania, mesaj de atenționare a clienților săi!

„Stai un pic înainte de click! În ultima perioadă au crescut tot mai mult tentativele de fraudă și atacurile de phishing – de la conturi false pe rețele de socializare, la e-mailuri, SMS-uri, apeluri sau chiar fake news care încurajează aceste inițiative.
În ceea ce privește campaniile de phishing sau scam, obiectivul răufăcătorilor este să aibă acces la banii din conturi. Pentru a face asta, ei încearcă să obțină credențialele tale (nume de utilizator/ ID de logare și parolă) de la Internet și Mobile Banking, precum BT24 sau NeoBT.
Metoda cel mai des întâlnită în fraude este instalarea unor programe de Remote Access (acces de la distanță), de exemplu aplicația Any Desk”, a informat Banca Transilvania.

-Poți să cazi ușor într-o capcană online dacă dai click pe aceste reclame sau link-uri din e-mail-uri false.   
-Dacă ai dat click, este bine să știi că următorul pas este, în multe situații, primirea unui apel prin care ți se va prezenta opțiunea de instalare a programului Any Desk pe telefonul mobil. Asta le oferă acces la toate datele din telefonul tău.   
-După ce au obținut accesul la date, ei pot iniția plăți și transferuri.
-De multe ori, aceștia revin după o lună impersonând banca sau autoritățile locale și încearcă o nouă fraudă.

Este doar una dintre metode, însă o altă metodă este apelul tradițional, numit și spoofing.     Răufăcătorii sună de pe numerele de call center BT (sau ale subsidiarelor BT) și anunță, de exemplu, aprobarea unui credit pentru care au nevoie de datele tale personale – printre care și datele cardului pentru a face viramentul. Obiectivul de a obține datele personale este îndeplinit și aici.

Recomandări:

-Dacă îți este promis un câștig rapid printr-o investiție sau acceptarea unei moșteniri, cu siguranță este o fraudă.   
-Trebuie să fii atent la link-uri. Link-urile false nu au URL scurt și nici uzual.   
-Nu oferi nimănui datele cardului, credențiale (nume de utilizator, ID de logare, PIN, parole) sau orice dată cu caracter personal care îți aparține ție sau persoanelor apropiate. Poți sesiza orice acțiune suspectă către colegii noștri la 0264 308 028 sau *8028.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare