Expres

Autostrada Brașov – Ploiești, noua variantă de traseu

Autostrada Brașov – Ploiești, noua variantă de traseu.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat joi continuarea consultării publice privind traseul autostrăzii Ploieşti-Braşov. Persoanele interesate sunt invitate să completeze un formular online (aici), până în data de 11 mai, ora 23.59. Înainte de a completa formularul, puteți consulta noua propunere de traseu disponibilă pe platforma online amintită, care vine în completarea variantelor supuse dezbaterii publice din luna februarie 2023.
„Procesul de consultare publică reprezintă un element necesar în implementarea acestui proiect de infrastructură ce înglobează multiple beneficii pentru comunităţile locale şi regionale, precum şi dezvoltarea economiei naţionale. Autostrada Ploieşti Braşov va reduce timpii de călătorie în regiune, sporind gradul de siguranţă rutieră şi degrevând oraşele Ploieşti, Câmpina, Comarnic, Sinaia, Buşteni, Azuga, Predeal şi Braşov precum şi comunităţile învecinate de congestiile de trafic”, susțin reprezentanţii companiei.

Nu mai e „autostrada-metrou”

Autostrada Brașov – Ploiești, noua variantă de traseu. Luna trecută, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat (detalii aici) că s-a ajuns la o formă „acceptată de toată lumea”, în privinţa traseului pentru autostrada Ploieşti-Braşov, un punct comun între ceea ce doreşte CNAIR şi „acele chestiuni „ştiinţifico-fantastice cu care anumiţi proiectanţi au venit şi care duceau preţul la 8 miliarde pe 150-160 de kilometri”. Grindeanu susține că proiectul autostrăzii prin Valea Prahovei a ajuns cu un cost al construcției mult sub patru miliarde de euro.
Anterior, reprezentanții CNAIR au precizat că cea mai nouă variantă de traseu prevede o viteză de proiectare de 80 km/oră și vizează pentru construcție doar secțiunea Comarnic – Brașov.
Conform ultimei variante de traseu, şoseaua de mare viteză se desprinde de actuala Autostradă A3 în dreptul Rafinăriei Petrobrazi şi trece prin Valea Prahovei, ocolind, printre altele, staţiunile Sinaia, Buşteni, Azuga.
Înainte de Predeal, autostrada virează spre Râşnov şi ajunge la sectorul de autostradă Râşnov-Cristian. Pe întreg traseul sunt prevăzute mai multe tuneluri şi viaducte, însă nu de dimensiunea celor propuse în variantele anterioare, când i se spunea „autostrada-metrou”.

Citiți și:

Autostrada Ploiești – Brașov: traseu optimizat, realizat în „timpul vieții noastre”


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
2 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
11 luni în urmă

[…] a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 al Autostrăzii Sibiu- […]

11 luni în urmă

[…] doar 105 kilometri de construit și viteză limitată la 80 km/h prin viraje mai strânse (detalii aici și aici). Conform ultimei variante de traseu, şoseaua de mare viteză se desprinde de actuala […]

Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare