Expres

Autostrada Brașov-Bacău, încă o amânare pentru desemnarea proiectantului

Autostrada Brașov-Bacău, încă o amânare pentru desemnarea proiectantului.

La aproape un an de la lansarea licitației (30 martie 2023) CNAIR a amânat din nou termenul pentru desemnarea câștigătorului contractului de aproximativ 70 de milioane de lei pentru finalizarea studiului de fezabilitate și proiect tehnic. Practic, CNAIR a ratat și termenul de 13 martie 2024 pe care îl stabilise pe 18 februarie, conform economedia.ro.

Potrivit datelor din SEAP, CNAIR a prelungit până pe 19 martie termenul pentru desemnarea câștigătorului, dar anunțul oficial poate veni înainte de acest termen, dar și după, printr-o a patra amânare. Licitația nu este contestată la CNSC, nu sunt depuse noi solicitări de clarificare din partea proiectanților, prin urmare decizia este strict legată de managementul CNAIR.

Cele trei oferte la contractul cuprins între 77 și 91 milioane lei au fost depuse pe 30 mai 2023 cu un prim termen estimat pentru desemnare 6 octombrie 2023, evaluarea tehnică fiind încheiată încă din august 2023.

Ulterior, CNAIR a ratat termenele asumate: 3 ianuarie 2024 și 13 martie 2024 (detalii aici).

Cele trei oferte au fost depuse de proiectanții Consitrans, Mega Muhendislik și Explan.

Autostrada Brașov – Bacău va avea o lungime de aproximativ 164 km, iar câștigătorul va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea acestui Studiu de Fezabilitate.

Cele trei oferte au fost depuse de proiectanţii Consitrans, Mega Muhendislik şi Explan.

Spre deosebire de a doua licitaţie, anulată la începutul anului 2023 şi care avea o valoare minimă de 45 de milioane lei, a treia procedură de achiziţie are un cost estimat cuprins între 77 şi 91 de milioane lei, dar și o durată a contractului de 125 de luni (peste 10 ani).
Dacă pentru Studiul de Fezabilitate sunt prevăzute 24 de luni, CNAIR a inclus în acest contract și monitorizarea geotehnică (36 de luni), respectiv 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. În plus, CNAIR a stabilit obligația proiectantului de a lucra cu minimum 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia live.

„Pentru realizarea forajelor geotehnice, Prestatorul va avea la dispoziție minim 6 instalații mecanizate de foraj. Echipamentele /Utilajele (forezele mecanice) care vor fi folosite pentru realizarea forajelor geotehnice vor fi dotate cu un sistem monitorizare (GPS, Camere video) care să poată fi accesate, pe parcursul mobilizării utilajelor și realizării activităților în cadrul Contractului de către Beneficiar, Live, prin intermediul camerei de date”, a transmis CNAIR.

Tot pe A13, de la Sibiu (Boița) la Făgăraș, Makyol (Turcia), al doilea constructor din România raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați este în etapa de proiectare pe toate cele 4 loturi cu o lungime de 68 km. Pentru secțiunea Făgăraș-Brașov (50 km.) proiectantul Search trebuie să predea anul acesta documentația tehnică (studiile geotehnice fiind realizate 91%).


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare