Expres

AEROPORTUL BRAȘOV. Turnul de control virtual rămâne „în picioare”, în ciuda controverselor

 

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, şi coordonatorul proiectului Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav (AIBG), Alexandru Anghel, s-au întâlnit, astăzi, la Bucureşti, cu directorul general al Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA, Adrian Cojoc, pentru a discuta despre calendarul de implementare a soluţiei tehnice de dirijare a traficului aerian pentru aeroportul de la Brașov – respectiv turnul virtual la distanță (remote tower) – din Centrul de Dirijare a Zborurilor (CDZ) Arad, în ciuda controverselor, mai ales pe plan local, legate de acesta (detalii: BRAȘOV. Contre între PNL și USR PLUS pe tema Aeroportului. Partenerii de coaliție se acuză reciproc și BRAȘOV. Tudor Benga anunță dezvăluiri despre Aeroport. Atac la Veștea și la PNL)

„Reamintim că această soluție a fost propusă și validată de conducerea executivă a ROMATSA, în urma unei analize interne, realizată din punct de vedere economic, al resurselor umane și al tehnologiei ce urmează a fi implementate. Ulterior, decizia privind soluția remote tower a fost aprobată în şedinţa Consiliului de Administraţie din data de 13 mai 2021 și comunicată Consiliului Județean Brașov”, au precizat reprezentanții CJ Brașov.

CJ cere resurse umane și consultanță de la ROMATSA

Pe lângă stabilirea calendarului de implementare a soluției tehnice privind controlul și dirijarea zborurilor de la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, șeful administrației județene a solicitat conducerii ROMATSA asigurarea personalului de specialitate pentru desfăşurarea serviciilor de navigație aeriană și pregătirea profesională a acestuia, precum și acordarea de consultanță de specialitate pe durata achiziției și a instalării echipamentelor necesare pentru serviciile de trafic aerian.
De altfel, având în vedere că dezvoltarea infrastructurii de transport aerian de către Consiliul Județean Brașov, cât şi asigurarea serviciilor de trafic aerian, la standarde europene, de către ROMATSA, reprezintă o condiţie determinantă pentru siguranța și eficiența transportului aerian de la Brașov, iar activităţile şi serviciile furnizate de fiecare parte sunt complementare şi nu pot fi separate, este necesară pregătirea și încheierea unui acord între ROMATSA și Aeroportul Internațional Brașov privind furnizarea serviciilor de trafic aerian, serviciilor de comunicații aeronautice, de navigație și supraveghere, serviciilor meteorologice aeronautice, serviciilor de informare aeronautică. Participanții la întâlnire au confirmat că acordul în cauză va fi finalizat până la sfârșitul acestui an.
„Parteneriatul dintre Consiliul Județean Brașov și ROMATSA va asigura pentru Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav servicii de navigație aeriană la cele mai înalte standarde de siguranță și performanță, în linie cu ultimele dezvoltări tehnologice. Prin întâlnirea de astăzi, împreună și cu reprezentanții AACR am trasat liniile principale de acțiune pentru perioada următoare, iar experții ROMATSA vor asigura tot suportul necesar”, a declarat directorul general al ROMATSA, Adrian Cojoc.

„Act de pionierat” pentru primul aeroport nou din ultimii 50 de ani

De asemenea, în opinia reprezentanților conducerii Autorității Aeronautice Civile Române (AACR), prezenți la întâlnirea de joi, soluția de remote tower este una din cele mai moderne soluții aplicate la această oră în domeniul managementului traficului aerian. Aceștia au transmis – referitor la asigurarea cadrului legal necesar certificării serviciilor de control trafic aerian, furnizate prin intermediul Remote TWR/Digital TWR -, că „la această dată dispunem de cadrul legal necesar pentru speța în cauză, aspect indicat şi în documentul EASA Guidance Material on Remote Aerodrome Air Traffic Services»”, iar legislaţia în privinţa certificării personalului aeronautic a fost actualizată şi armonizată cu cea la nivel european, ultima reglementare emisă fiind din februarie 2021.
Directorul Autorității Aeronautice Civile Române, Nicolae Stoica a precizat că „soluția remote tower este, într-adevăr, un act de pionierat, care prin colaborarea cu partenerii Consiliul Județean Brașov şi ROMATSA va crea oportunitatea realizării unui proiect de infrastructură aeroportuară modern pentru România”.

„Aeroportul de la Ghimbav este primul aeroport nou care se construieşte în România, în ultimii 50 de ani. Proiectul este asumat de Consiliul Judeţean Braşov, iar în momentul în care îl vom finaliza, dorim să-l dăm în folosinţă şi să-l operăm chiar din a doua zi. Tocmai de aceea, fiecare instituţie centrală cu atribuţii în ceea ce priveşte transportul aerian din România trebuie să formeze personal care să ne fie alocat, trebuie să comunice care sunt echipamentele de care avem nevoie pe toate componentele de activitate aeriană, trebuie să ia în considerare obiectivul nostru atunci când îşi alcătuieşte bugetul. Am convingerea că reprezentanții ROMATSA și AACR vor acorda tot sprjinul necesar realizării și operaționalizării aeroportului în calendarul stabilit”, a explicat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button