Expres

Aeroportul Brașov. Război total între Dan Air și ROMATSA

Aeroportul Brașov. Război total între Dan Air și ROMATSA. Scandalul iscat chiar de la deschiderea Aeoportului Internațional Brașov Ghimbav (AIBG), generat de programul 7.00 – 19.00 (anunțat cu câteva luni înainte), pare inepuizabil. Principalii opozanți sunt Dan Air, singura companie care asigură curse de linie de pe AIBG, și ROMATSA – Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian, care operează prin intermediul turnului virtual de control de la Brașov. Conflictul a escaladat sâmbătă, după pproblemele întțmpinate de cursa Madrid-Brașov-București. Cei de la DAN AIR îi acuză pe controlorii de trafic că au încălcat legea, nedând prioritate la aterizare. Aeronava a așteptat în aer, având combustibilul pe terminate, în condiții meteo neprielnice. Pentru că aeroportul se închidea la ora 19.00 și nu mai era timp de decolare, pasagerii, mai puțin cei care aveau destinație Brașovul, au fost transferați cu autobuzele la București (detalii aici). „ROMATSA pune în pericol siguranța pasagerilor”, au strigat indignați cei de la Dan Air.

„Ne vedem în instanță și la Parchet”

ROMATSA neagă acuzațiile (detalii aici), invocând, pe pagina de Facebook, alte proceduri și prevederi legale: „Aeronava care se pregătea de decolare avea slot la aterizare (nota red. – avea alocat un anumit interval orar de aterizare pe alt aeroport) și conform normativelor europene este prioritară asigurarea decolării cu minim de întârziere. Conform AMC8 ATS.TR.210(c)(2)(i), turnul de control nu ar trebui să permită unei aeronave aflată în procedura de aterizare să treacă pragul pistei la apropierea sa finală până când: aeronava care pleacă a traversat capătul pistei în uz sau a început un viraj sau toate aeronavele de aterizare anterioare au eliberat pista aflată în uz. În cazul în care aeronava care decola ar fi avut o situație de urgență (cedare de motor, presurizare) și ar fi necesitat întoarcerea la Brașov nu s-ar fi putut asigura eșalonarea cu aeronava Dan Air daca i s-ar fi aprobat începerea apropierii la același aerodrom”.

Răspunsul celor de la Dan Air nu s-a lăsat așteptat, aceștia amenințând că vor apela la instanță și vor face plângere penală pentru situația creată sâmbătă: „Romatsa R.A, lăsați dezinformarea și luni la prima oră trimiteți-ne înregistrările conversațiilor cu ATC și cu KRONAERO și vă vom demonstra ca ați încălcat regulamentul.
Îndrumarea de care încercați să vă folosiți este depășită din punct de vedere legal, întrucât tot aterizarea are prioritate în fața oricărui slot, întrucât aeronava noastră începuse procedura de apropiere pentru aterizare cu mult înainte să autorizați voi ca cealaltă aeronavă să-și înceapă rulajul.
Ne vedem în instanță și la Parchet”.

„Rușine, Romatsa!”

Războiul declarațiilor se poartă pe Facebook, în principal pe pagina ROMATSA, unde au intrat în horă și alți internauți, cei mai mulți fiind de partea companiei aeriene, fie că sunt pasageri ai acesteaia sau doar brașoveni supărați că se pun „tălpi” funcționării aeroportului mult așteptat.

„Rușineeee, ROMATSA, pentru neprofesionalism!! Prioritate au avioanele care aterizează față de cele de la sol…. și mai ales când e vremea rea, ați ținut pasagerii aeronavei Dan Air în aer, până i-a luat greața!!! De ce??? Rușineeee să vă fie!! Orice ați avea de împărțit, NU puneți în pericol viețile atâtor oameni!!”.

„Lăsați prostiile. Cred că și autoritatea din Congo e mai competentă. Voi trebuie să fiți reformați complet. Pe criterii de merit și pregătire, 90% ați rămâne pe dinafară”.

„După cazul Iovan, Apuseni, nu ați învățat nimic, nu v-ați îmbunătățit cu nimic… Sunteți depășiți de oameni și de timpuri”, a scris cineva. De altfel, cazul Iovan a fost adus în discuție și de Dan Air pe pagina proprie de Facebook, la fel ca și povestea zborului TAROM 3107 de pe Otopeni, „care era să coste viața pasagerilor, tot din incompetența ROMATSA unde o aeronavă s-a lovit de o mașină pe pista de decolare, pentru că ROMATSA nu s-a asigurat că pista era liberă“.

Tot pe pagina de Facebook a Dan Air sunt aduse alte acuzații și explicații de către reprezentanții companiei:

„Controlorii inițial au autorizat apropierea DAN AIR apoi s-au răzgândit imediat, însă prea târziu, deoarece aveau la cunoștință despre trafic și nu puteau dispune plecarea aeronavei HISKY fără să încalce regulamentul, însă ura pe care o au față de DAN AIR le-a încețoșat mințile înguste și au făcut greșeala să anuleze o instrucțiune care nu mai era anulabilă în raport cu instrucțiune următoare. Pentru aeronava HISKY se cerea o extensie de slot de 10 min care este dată NOP EUROCONTROL fără probleme.
A fost rea-voință și bătaie de joc la adresa pasagerilor”
.

„Aceste acuzatii mai mult ca sigur ca sunt inregistrate si trebuiesc dovedite si mai ales facute publice!”, a comentat cineva.

„Sunt înregistrate și le vom obține mâine (nota red. – luni) de la ROMATSA și le vom face publice”, a venit răspunsul,

„Aceasta situație trebuie adusa în instanta și cei vinovați sa plătească pana nu se întâmpla un accident”, a scris altcineva, tot în apărarea Dan Air.

Un alt comentariu vine din partea unei pasagere din cursa de la Madrid: „Am fost in acest zbor si singurul lucru ce pot spune de bine este despre DAN AIR. Sincer va multumesc pentru atentia acordata in timpul zborului, informatiile care ne-ati dat despre intarziere. Ce s-a intamplat la Madrid este de nebuni, firma respectiva care coordoneaza imbarcarea in avion si da ok decolarii a fost de rusine, nu am mai vazut asa ceva in nici un zbor si nu am calatorit doar o data. Cand sa aterizam la Brasov, tot vedeam ca mergem in cerc, ca urcam-coboram si tot asa am spus gata nu mai aterizam. Rusine, Romatsa, pentru ce faceti!!! Sa puneti in pericol viata oamenilor este deja inuman. Se vede ca de pe peste tot se pun impiedicari ca aceasta compania sa nu mearga, sa nu se aterizeze la Brasov. Eu sper in continuare sa luptati si pana la urma sa invingeti si sa demonstrati (…) coruperea care este nu va da jos. Acest lucru (Aeroportul Brașov – n.r.) e un bun nu numai al Dan Air sau al Brasovului, ci al tarii intregi!!!!! Inca o data va multumesc Dan Air pentru toata atentia si confortul!!!!”

„Din scandalul vostru pierd călătorii si aeroportul, nu voi”

De partea cealaltă, replicile vin de la controlori de trafic, angajați ai ROMATSA, dar și de la alte persoane, însă reprezentanții Dan Air susțin că e vorba (și) de conturi false.

„Eu sunt si brasoveanca si controlor de trafic. Dan Air este beneficiarul serviciilor de navigatie oferite de romatsa in exact aceeasi masura ca toate aeronavele care decoleaza sau aterizeaza din/in Romania, precum si cele care ne survoleaza spațiul. „Uita” (Dan Air – nota red.) sa precizeze ca a facut holding ca sa poata cobori pentru ca nu putuse sa coboare la timp din cauza norilor. „Uita” sa arunce cu mizerie in aeroportul de la Madrid/controlorii de trafic spanioli, ca acolo a acumulat o ora si jumatate intarziere. Dar acolo nu are interese. Chiar sunt curioasa cine si de ce intretine aceasta campanie de defaimare a romatsa. Ca pilotii de la danair sunt foarte potoliti in frecventa, cand sunt in dirijarea controlorilor de trafic”.

„Circ pe Facebook, circ cu piloții, circ cu pasagerii, incredibilă lipsă de profesionalism de care dați dovadă! Nu v-a mers în Beirut, credeți că vă merge în România?” a scris cineva, care e acuzat că ar fi cont fals, postând și poze ale unor documente și link-uri spre articole de presă, aruncând alte suspiciuni asupra fondatorului Dan Air, Dan Iuhas, cum ar fi schimbarea numelui companiei din Just Us Air.

„Cam ce poți face când operatorul aerian are un istoric de procesoman, procese pe care le-a pierdut și a mai fost și în Partidul Noua Românie?”, a mai scris aceeași persoană.

„Dan Air a copiat numele unei celebre companii britanice care a operat BAC l ll. Din păcate nu pare sa fi preluat si bunele obiceiuri ale acesteia. Păcat”, a completat altcineva.

Alții acuză compania că, prin acest conflict cu ROMATSA, își face promovare agresivă.

Iar un brașovean a conchis amar: „Decat sa va certati tot timpul, mai bine ati incerca sa faceti pace. Din scandalul vostru pierd calatorii si aeroportul, nu voi”.

„Pierdem noi și brașovenii, ROMATSA nu pierde nimic, ea își încasează taxele de la aeroportul dvs. pe care tot brașovenii le plătesc, fie că zboară sau nu”, este răspunsul celor de la Dan Air.

În bugetul Regiei Autonome Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav pe anul 2023, actualizat printr-o hotărâre de Consiliu Județean Brașov în 17 mai, pentru serviciile prestate de ROMATSA este alocată suma de 5.827.090 lei.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
5 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
mihai
8 luni în urmă

“Controloarea aia de zbor” care se da si brasoveanca cred ca e femeie de servici la romatsa…

8 luni în urmă

[…] de pe Aeroportul Brașov. După o serie de incidente regretabille și contre, în special cu Romatsa, Dan Air are în plan să ia o decizie […]

8 luni în urmă

[…] românească a acuzat din nou ROMATSA într-un comunicat de presă – Vezi AICI, astfel că aceasta din urmă a ținut să […]

8 luni în urmă

[…] Aeroportul Brașov. Ce se va întâmpla dacă se suspendă zborurile? Compania Dan Air, singura care operează zboruri de linie de pe Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav (AIBG), a făcut, în urmă cu puțin timp, precizări pe contul său de Facebook… Citeşte mai mult »

8 luni în urmă

[…] de facebook MyTex – Stiri Online Brasov, cititorii au reacționat în registre diferite la scandalul dintre Romatsa și compania Dan […]

Back to top button