Expres

Accesul rapid la Aeroportul Brașov, obiectiv al viitoarei Autostrăzi A13 Brașov – Bacău

Accesul rapid la Aeroportul Brașov, obiectiv al viitoarei Autostrăzi A13 Brașov – Bacău

Reprezentanții Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), împreună cu autoritățile județene din Covasna, au avut o nouă rundă de discuții privind traseele posibile pentru viitoarea Autostradă A13 Brașov – Bacău.
Specialiștii CNIR, alături de firma contractată pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, au prezentat variante de traseu ce vizează atât județul Covasna, cât și județul Brașov.

Varianta finală urmărește să minimizeze impactul asupra comunităților locale și mediului.

„Totodată, analiza variantelor de traseu a luat în calcul amplasarea nodurilor rutiere, astfel încât să asigure accesul rapid la Autostradă și implicit, la Aeroportul Brașov-Ghimbav, a investițiilor actuale și viitoare, cât și a locuitorilor din municipiile Brașov, Sfântu Gheorghe și Târgu Secuiesc. De asemenea pe traseul A13 au fost prevăzute noduri rutiere care vor facilita mobilitatea și dezvoltarea economică”, se arată într-o postare de pe Facebook a CNIR.
.
Un alt obiectiv major al proiectului A13 Bacău – Brașov este preluarea traficului de tranzit, ceea ce va conduce la reducerea numărului de accidente și a nivelului de poluare în zonele urbane și periurbane, mai spun cei de la CNIR.

Potrivit celor mai recente date furnizate de CNIR, pentru realizarea studiului geotehnic necesar finalizării Studiului de Fezabilitate, prestatorul este deja mobilizat pe teren cu opt instalații de foraj, care au depășit un total de 9.600 metri forați — un progres semnificativ în etapa pregătitoare a acestui proiect strategic de infrastructură

Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi şi a costului estimat pentru etapa de proiectare şi execuţie.

Tot în cadrul discuțiilor cu autoritățile locale, pentru a respecta cerințele de mediu, în zona Dealului Lempeș (Sânpetru – Brașov), se analizează proiectarea unui tunel cu o lungime cuprinsă între 400 și 600 de metri, spuneau anterior cei de la CNIR (detalii aici).

Anii trecuți și nu mai departe de noiembrie 2024, locuitorii din Podu Oltului, comuna Hărman, s-au revoltat, au ieșit în stradă, au făcut petiții. Aparent, varianta de traseu pentru autostrada A13 Brașov-Bacău agreată de autoritățile centrale este cea care, practic, poziționează viitoarea legătură dintre Transilvania și Moldova printre casele locuitorilor.
O petiție împotriva traseului a fost semnată și de cei din Ilieni (Covasna), acum doi ani și jumătate (detalii aici).

Până una-alta, traseul va fi modificat, în județul Brașov, la solicitarea ROMARM.

„Traseul iniţial stabilit pentru Autostrada A 13 Braşov-Bacău va fi modificat în zona municipiului Braşov ca urmare a solicitărilor Ministerului Economiei, reproiectarea traseului fiind necesară pentru o investiţie strategică a companiei ROMARM. (…) Împreună cu proiectantul şi comunităţile locale, analizăm alternativele pentru cel mai bun traseu”, declara, în aprilie, directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, după prima rundă de discuții cu autoritățile locale din Covasna, ce au urmat întâlnirilor cu oficialii brașoveni.

Sectorul Brașov – Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu – Făgăraș – Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni, cu Autostrada Moldovei A7.

Proiectul face parte din coridorul de conectivitate ,,Carpatia” și este inclus în Planul Investițional al României 2021 – 2030.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

Back to top button