BAC 2025. Trei subiecte diferențiate la română, pentru minoritatea maghiară

BAC 2025. Trei subiecte diferențiate la română, pentru minoritatea maghiară
Citiți și:
Update BAC 2025. Subiectele complete la română / Ce și cum se punctează
Absolvenții de liceu care au studiat în limba maghiară au susținut, în premieră, proba la Limba română din cadrul examenului de Bacalaureat, cu subiecte diferențiate, inclusiv pentru tehnologic.
Subiectele și baremele de evaluare și notare, cu răspunsurile corecte pentru proba de limba și literatura română – BAC 2025, elaborate de specialiștii Ministerului Educației, sunt mai jos.
Este vorba de trei tipuri de subiecte la limba și literatura română pentru absolvenții din minoritatea maghiară: un subiect pentru profil Real și Vocațional non-pedagogic (R1), unul pentru Uman și Pedagogic (R2) și unul pentru Tehnologic (R3).
Candidații au avut de rezolvat trei subiecte, primele două cu câte un text suport și cerințe pe marginea acestora, precum o întrebare cu răspuns tip grilă, un item lacunar etc.
La subiectul al treilea, indiferent de profil, au avut de realizat la simularea de BAC 2025 un eseu despre „Subiect și alteritate”.
Absolvenții au primit trei subiecte, primele două cu câte un text-suport (Filmul vieții și viața filmului de Angelo Mitchievici și O formă de viață necunoscută de Andreea Răsuceanu), cu cerințe pe marginea acestora, precum o întrebare cu răspuns tip grilă, un item lacunar etc.
La subiectul al treilea, indiferent de profil, au avut de realizat la examenul de BAC 2025 un eseu structurat, de minimum 300 de cuvinte, în care să ilustreze tema „Subiect și alteritate”. Totuși, în elaborarea eseului, absolvenții de la real și de la vocaţional – toate profilurile (cu excepţia profilului pedagogic) au avut de valorificat un text literar studiat la clasă, aparținând unui autor din patrimoniul cultural școlar, și unul dintre textele date (Filmul vieții și viața filmului de Angelo Mitchievici / O formă de viață necunoscută de Andreea Răsuceanu).
Cei de la tehnologic au avut de valorificat un text literar studiat la clasă, aparținând unui autor din patrimoniul cultural școlar, și textul nonliterar dat (Filmul vieții și viața filmului de Angelo Mitchievici).
Iar cei de la uman și de la vocațional – pedagogic au avut să se raporteze obligatoriu la textul literar (O formă de viață necunoscută de Andreea Răsuceanu) și la un text literar studiat la clasă, aparținând unui autor din patrimoniul cultural școlar.
Subiectul pentru filiera teoretică profil real și filiera vocațională – toate profilurile (excepție pedagogicul)
Baremul pentru filiera teoretică profil real și filiera vocațională – toate profilurile (excepție pedagogicul)
Subiectul pentru filiera tehnologică
Baremul pentru filiera tehnologică
Subiectul pentru filiera teoretică – profil uman și filiera vocațională – pedagogic
Baremul pentru filiera teoretică – profil uman și filiera vocațională – pedagogic
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

