Economic

Unde poți face sesizare de Black Friday?

Unde poți face sesizare de Black Friday?

Drepturile tale nu sunt la reducere! Poți face o sesizare direct din Aplicația InfoCons.

Astăzi este Black Friday, iar InfoCons pune la dispoziția consumatorilor unica aplicație, independentă și transparentă prin care se pot apela direct și rapid numerele de urgență la nivel local, național și internațional. Asta în cazul în care aceștia întâmpină probleme cu produsele și serviciile pe care le achiziționează.

Posibilitatea de a avea într-un singur loc toate numerele de urgență, dar și de a apela aceste numere direct din aplicația InfoCons reprezintă un real ajutor. Aplicația InfoCons adună în secțiunea SOS numerele pentru Protecția Consumatorilor, Autoritatea Națională Sanitară și pentru Siguranța Alimentelor, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, Autoritatea de Supraveghere Financiară,  Urgențe, Ambulanță, Poliție, Pompieri sau Protecția Copilului, etc.

Aplicația Gratuită InfoCons facilitează depunerea unei sesizări. Vine în sprijinul consumatorilor cu formularul deja completat cu datele de identificare pentru produsul scanat. Fie că vorbim despre produsele agroalimentare sau produsele electronice și electrocasnice.

Poți compara produsele

Aplicația InfoCons îi ajută pe consumatori să estimeze costul de utilizare a produsului în cei doi ani de garanție, aflând astfel costul real pe care îl plătesc. Prin intermediul aplicației, consumatorii pot compara produsele electronice și electrocasnice pe care și le doresc de Black Friday. Asta pentru a achiziționa produsul potrivit preferințelor și nevoilor lor.

Produsele electronice și electrocasnice ale căror produsele energetice pot fi scanate fac parte din categoriile:

-Mașini de spălat haine;

-Mașini de spălat vase;

-Frigidere;

-Uscătoare;

-Televizoare și monitoare pentru computer.

În UE aveți dreptul de a returna produsele achiziționate online sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru. E suficient să vă răzgândiți.

Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor.

Excepții

Iată câteva excepții:

  • bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate
  • produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)
  • produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)
  • înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire
  • conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea
  • bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți
  • contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului. 

Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:

  • fie prin menționarea noului preț lână prețul anterior, barat;
  • fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare;
  • fie prin mentionarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat.

Unde poți face sesizare de Black Friday

„Black Friday sau mai bine spus «Vinerea Neagră» ar trebui să fie un moment, o zi, însă în România a devenit o săptămână, o lună sau chiar mai mult. O perioadă care este mai mult pentru marketing. Indiferent de perioadă, cetățeanul în calitatea lui de consumator să nu uite că indiferent de cuantumul reducerii, nu avem reducere la drepturi. Avem aceeași garanție de 2 ani pentru produsele de folosință îndelungată. Avem același drept de a returna produsele cumpărate online în termen de 14 zile. Avem aceleași drepturi de a fi informați cu privire la caracteristicile produselor. Însă degeaba avem drepturi, dacă nu le exercităm. De Black Friday fiecare dintre noi trebuie să ne exercităm drepturile. Să ne informăm înainte de a cumpărăm. Să scanăm produsele electronice și electrocasnice cu Aplicația InfoCons și să luăm în calcul costul real al produselor. Mai ales pentru electronice și electrocasnice și din punct de vedere al consumului de electricitate pentru perioada de durabilitate sau măcar pentru cei doi ani de garanție“, a declarat Sorin Mierlea, președintele InfoCons.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
5 luni în urmă

[…] hotărâți să meargă la cumpărături de Black Friday 2023 își fac lista cu 2-3 săptămâni înainte de 1 noiembrie. Gen Z și persoanele fără copii […]

Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare