Economic

Studiu: Vânzările de vopsea au cunoscut un trend ascendent în timpul pandemiei, mai ales în mediul online

 

În timp ce domeniul construcțiilor a fost afectat pe fondul pandemiei COVID-19, piața vopselelor casnice a avut un trend exact opus. În Europa de Vest și în alte zonele ce au culturi de bricolaj puternice, pandemia a condus la o creștere a renovărilor de locuințe, chiar de către rezidenții care petreceau mai mult timp la domiciliu, ca urmare a distanțării sociale. 

Urmărește în continuare care sunt statisticile referitoare la utilizarea vopselelor în scopuri de bricolaj!

Piața vopselelor de uz casnic, mai vizibilă în mediul online

Pandemia de coronavirus a determinat atât consumatorii, cât și retailerii, să se reorienteze către mediul online. Potrivit unui studiu recent, cumpărătorii au achiziționat produse online mai mult decât au făcut-o vreodată. Astfel că rețelele sociale s-au dovedit a fi un canal extrem de favorabil pentru comerțul electronic, mai mult de o treime dintre utilizatori cumpărând ceva online doar pentru că era accesibil. 

Domeniile care au înregistrat cele mai mari vânzări sunt cel alimentar și de bricolaj, în special ustensile de renovat și vopsele. Așadar, cei care și-au renovat locuințele în timpul pandemiei au ales să cumpere vopsea tot în mediul online, de pe platforme precum Hornbach.ro – o companie de bricolaj care dispune de o ofertă diversă și ușor de accesat.

Ce a determinat trendul ascendent al vopselelor pentru uz casnic?

Renovarea casnică a reprezentat 30% din cererea globală de vopsea în 2020. În următorii 3 ani, se așteaptă ca produsele de renovare să reprezinte 60% din cererea de vopsea pentru uz casnic la nivel global și 30% din câștigurile totale ale pieței.

În general, cele mai rapide progrese până în 2024 sunt de așteptat în țările în curs de dezvoltare –  precum India – întrucât veniturile în creștere extind proprietatea și scurtează ciclurile de revopsire. În zonele dezvoltate, precum America de Nord și Europa de Vest, activitatea de renovare este deja bine stabilită și variază în funcție de ciclurile economice, care tind să crească în perioadele de recesiune, deoarece proprietarii sunt mai predispuși să-și renoveze casele actuale, decât să cumpere unele noi.

Ciclurile de reîmprospătare ale vopselei variază foarte mult în funcție de țară, pe baza mai multor factori culturali, inclusiv preferințele pentru anumite materiale de construcție, nivelul de uzură, cu revopsire mai frecventă necesară în condiții climatice dure sau obiceiurile de cheltuială ale consumatorilor. Alți factori culturali care mai pot influența vânzările de vopseluri casnice sunt tradițiile din țări din America de Sud și Asia, care presupun colorarea caselor înainte de sărbătorile majore.

Așadar, deși domeniul construcțiilor a fost afectat vizibil în timpul pandemiei, acesta a fost susținut de o creștere surprinzătoare a vânzărilor de vopsea pentru uzul casnic. Fenomenul a luat naștere datorită dorinței consumatorilor de a-și renova singuri locuințele pe perioada restricțiilor din ultimul an.

Sursa foto: Shutterstock.com.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare