Economic

Se mișcă lucrurile pentru alternativa la DN1

Se mișcă lucrurile pentru alternativa la DN1.

Nouă oferte s-au depus pentru contractul în valoare de 400 de milioane de lei, derulat prin Compania Națională de Investiții (CNI) din subordinea Ministerului Dezvoltării. 

Acesta privește proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a Drumului Județean (DJ) 102I Câmpina – Săcele.

Șoseaua de pe Valea Doftanei este alternativa la aglomerația de pe DN1 (Valea Prahovei) și chiar a DN 1A Ploiești – Cheia – Săcele, varianta pentru camioane.

Din cele 9 oferte, 5 sunt de la constructori români: Autotehnorom, Bog’Art, Coni, Erbașu și Ness Proiect Europe, iar patru de la constructori din afară: Makyol, Ozaltin, Porr și Strabag.

Evaluarea ofertelor se va face până în data de 8 noiembrie. 

Proiectarea are o durată de 6 luni. Pentru execuție sunt prevăzute 42 de luni, iar garanția este de 5 ani.

La propunerea Ministerului Dezvoltării, Guvernul României a aprobat, în februarie 2022, indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov). Reabilitarea și modernizarea drumului se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în 2 tronsoane.

Durata de execuție a obiectivului este de 42 luni, iar valoarea totală estimată este de 642.051.000 lei, din care MDLPA, prin Compania Națională de Investiții, va asigura 616.072.000 lei, diferența fiind suportată de Consiliile Județene Prahova și Brașov.  

Avantaje

În lipsa Autostrăzii Ploiești – Brașov, modernizarea DJ 102I pe Valea Doftanei va fi o variantă doar pentru șoferii care sunt în tranzit pe Valea Prahovei spre și dinspre Brașov, cei care au cazare în stațiuni folosind tot DN 1. Însă, odată modernizată, șoseaua Câmpina – Săcele pe Valea Doftanei ar prelua atât din traficul de tranzit de pe DN 1 Valea Prahovei cât și de pe DN 1 A Ploiești – Cheia -Săcele, varianta pentru camioane foarte aglomerată în zilele de week end când mulți șoferi o folosesc deja pentru a evita ambuteiajele din stațiuni.

Se mișcă lucrurile pentru alternativa la DN1.

Spre deosebire de DN1 A, care trece prin multe localități, este mai lung și cu serpentine strânse, pe Valea Doftanei șoferii ar mai câștiga timp, pentru că ar merge tot pe 2 benzi/sens până la Câmpina, deci ar scuti și cozile de pe Centura Ploiești Nord și Văleni.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare