Economic

În România, costul producerii unei maşini este de 12 ori mai mic decât în Germania / Suntem şi în faţa Chinei la acest capitol

În România, costul producerii unei maşini este de 12 ori mai mic decât în Germania.

Un studiu realizat de firma de consultanţă Oliver Wyman a relevat componenţa costurilor de salarizare per maşină produsă în Germania, în comparaţie cu alte ţări.

Potrivit acestuia, Germania are cel mai mare cost de salarizare, de 3.307 dolari/maşină. Ea e urmată de Marea Britanie, cu un cost de 2.333 dolari/maşină, iar pe locul 3 în topul celor mai scumpe ţări se află Italia, cu un cost de 2.067 dolari/maşină. Franţa e pe locul 4, cu 1.569 dolari/maşină.

SUA ocupă locul 5 şi generează costuri de 1.341 dolari/maşină, aşadar de 2,5 ori mai puţin decât Germania. În acest sens, autorii studiului au atras atenţia că această discrepanţă, cooptată cu tarifele din SUA, ar putea determina producătorii auto nemţi să mute o parte din producţie din Germania în Statele Unite.

Japonia e mult mai competitivă decât Germania şi SUA, având 769 dolari/maşină, iar asta se datorează volumului mare de producţie raportat la numărul de angajaţi şi liniile de asamblare eficiente, construite după principiul producţiei sincronizate cu exactitate.

În România, costul producerii unei maşini este de 12 ori mai mic decât în Germania

Surpriza cea mare a concluziilor germanilor, subliniată de cei de la piaţaauto.md, vine de la ţările cu cel mai mic cost de salarizare.

China, pe locul 5, nu mai e ţara cu cel mai mic cost al forţei de muncă, având 597 dolari/maşină. Turcia se clasează pe locul 4 în topul celor mai mici costuri, cu 414 dolari/maşină. Iar pe locul 3 se situează Mexic, cu 305 dolari/maşină.

Pe locul 2 e plasată, în mod surprinzător, România! Germanii au indicat că în ţara noastră costul de salarizare per maşină e de doar 273 dolari! Aşadar, de 12 ori mai puţin decât în Germania şi 2 ori mai puţin decât în China.

Asta nu înseamnă că un angajat la o uzină auto din România primeşte un salariu de 12 ori mai mic decât unul din Germania. Însă arată că volumul de producţie în România, raportat la numărul de angajaţi din uzină şi cei implicaţi în dezvoltare, dă un cost de 12 ori mai mic decât în Germania per automobil produs şi de 2 ori mai mic decât în China.

Iar ţara cu cel mai mic cost de salarizare a fost desemnată Maroc, unde cifra e de doar 106 dolari/maşină. De aceea Dacia are două uzine în Maroc, iar pe lângă asta şi Stellantis e deja prezent în forţă în ţara nord-africană.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button