Economic

Cea mai bună perioadă în care îți poți schimba job-ul

Cea mai bună perioadă în care îți poți schimba job-ul.

39% dintre angajați și candidați primesc cel puțin o ofertă nouă de job în fiecare lună. 74% sunt abordați de recrutori de câteva ori pe an, potrivit eJobs.ro.

2022 a fost cel mai bun an pe piața muncii pentru candidați și angajați. Atât din perspectiva numărului mare de joburi disponibile în piață, cât și a eforturilor angajatorilor pentru a-i atrage și a-i reține – creșterea salariilor, diversificarea pachetelor de beneficii extrasalariale ori flexibilitatea legată de programul de muncă hibrid. Potrivit celui mai recent studiu realizat de The Network, Boston Consulting Group și eJobs România, aproape 7 din 10 respondenți simt că piața muncii continuă să le fie favorabilă. Dar și că balanța este puternic înclinată în favoarea lor în negocierile de angajare.  

Cea mai bună perioadă în care îți poți schimba job-ul

„Studiul a fost realizat pe un eșantion de 90.000 de candidați și angajați din 160 de țări. Răspunsurile oglindesc fidel ceea ce am resimțit și noi pe parcursul întregului an 2022. Dar și de la începutul lui 2023 încoace. Respectiv faptul că traversăm poate cea mai bună perioadă în care poți să îți schimbi jobul. În care poți să alegi o variantă care ți se potrivește cu adevărat. Asta în contextul în care 39% dintre participanții la studiu au declarat că primesc lunar cel puțin o invitație la un interviu de angajare. Iar 74% spun că sunt abordați de câteva ori pe an de recrutori”, a declarat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.

Pe acest fond, mai bine de jumătate dintre candidați și angajați susțin că sunt acum în poziția de a refuza o ofertă atrăgătoare din punct de vedere financiar. Asta dacă experiența avută la interviu le-a lăsat un gust amar. În plus, istoricul pozitiv al ultimului an i-a făcut să privească optimist eventualele negocieri salariale dinaintea unei angajări.

„69% cred cu tărie că, inclusiv după ce au primit oferta financiară din partea angajatorului, pot ajunge să obțină, în final, un salariu mai mare. Asta pentru că știu că există în piață un deficit de candidați. Din acest motiv, companiile sunt mai flexibile și dispuse să pluseze la salariu. Doar 14% sunt de părere că angajatorii sunt cei care dețin avantajul competitiv în negocieri”, a completat Roxana Drăghici.

Încrederea candidaților în ei înșiși se află la cote maxime. O confirmă și sondajul realizat de eJobs România în luna octombrie. Potrivit acestuia, 65% cred că și-ar putea găsi un job nou în mai puțin de două luni.

IT-iștii, specialiștii în digital și în vânzări reprezintă profilurile cele mai căutate de angajatori. Sunt urmați îndeaproape de cei cu experiență în industria ospitalității, transporturi și logistică.

„Regăsim aceleași categorii și la nivelul țării noastre. De la începutul anului și până acum, au fost postate mai mult de 13.000 de joburi pentru candidații din aceste sectoare de activitate”, a mai spus Roxana Drăghici.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
4 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
1 an în urmă

[…] 2022 angajații au reînceput să se întoarcă la munca de la birou, după doi ani în care stilul remote a fost […]

1 an în urmă

[…] piața muncii. Dintre cei care își caută loc de muncă, cei mai mulți candidați au aplicat la joburi în domeniile Vânzări (116.000 de aplicări), Management (peste 86.000 de aplicări), Financiar […]

1 an în urmă

[…] recrutori. Dar mai mult de jumătate (57%) crede că acest lucru depinde foarte mult de specificul jobului. Atunci când analizează un CV, pe lângă vârstă, recrutorii se uită în special la […]

1 an în urmă

[…] joburile din afara țării, media salarială netă este, potrivit Salario, de 10.000 de lei, pe […]

Back to top button