Economic

Black Friday 2023. Românii își fac bugete fixe / Din ce cauză

Black Friday 2023. 6 din 10 români intenționează să facă achiziții, în scădere ușoară comparativ cu 2022. 8 din 10 români au un buget dedicat, față de doar 20% în 2022. Față de 2022, a crescut interesul pentru articolele de Fashion (+14%).

Procentul românilor care intenționează să profite de reduceri de Black Friday 2023 a scăzut cu 5 puncte față de 2022, ajungând de la 62% la 57%, conform celui mai recent studiu MKOR.

Și-au făcut planuri pentru reducerile din luna noiembrie în special persoanele sub 40 de ani, femeile, persoanele cu venituri medii, părinții cu copii minori și cei fără copii.

Buget orientativ de Black Friday 2023

Cei hotărâți să meargă la cumpărături de Black Friday 2023 își fac lista cu 2-3 săptămâni înainte de 1 noiembrie. Gen Z și persoanele fără copii tind să fie mai spontane, 2 din 10 preferă să decidă pe moment ce cumpără.

Pe fondul climatului economic incert, majoritatea românilor care intenționează să profite de reducerile de Black Friday și-au făcut deja un buget orientativ. Doar 1 din 5 români mai merg la cumpărături fără un plan financiar prestabilit, față de 4 din 5 în 2022. Sumele sunt în principal alocate în funcție de resursele financiare disponibile și prețul produselor de pe lista de cumpărături. 

Și în acest an, electronicele și electrocasnicele se află în topul preferințelor, deși interesul a scăzut cu 7 procente față de 2022. Cu un procent similar s-a redus și apetența pentru produsele IT&C, de la 34% în 2022 la 27% anul acesta. Bărbații sunt mai interesați de această categorie de produse (32%).

În schimb, articolele de modă (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii etc.) câștigă teren, înregistrând un interes crescut cu 14% din partea cumpărătorilor. Iar interesul este chiar mai mare pentru Gen Z (64%) și femei (58%).

Achiziționarea produselor sau serviciilor dorite, la prețuri mai bune, rămâne motivul principal pentru care 6 din 10 români cumpără de Black Friday. În plus, ocazia este preferată și de cei care vânează ofertele în general (36%). Reducerile din noiembrie sunt și un bun prilej de a cumpăra cadouri pentru Crăciun sau diverse alte aniversări. 

Online-ul rămâne mediul de achiziție preferat de Black Friday 2023, deși 1 din 4 români vor miza pe mixul dintre magazinele fizice și cele online. 

Mediul online este preferat și când vine vorba de căutarea de informații privind ofertele disponibile de Black Friday 2023. Aplicația mobilă a magazinului și rețelele de socializare sunt cele mai accesate, cu particularități în funcție de vârstă. Reclamele TV sunt o sursă de inspirație pentru o treime dintre cei care au planuri de Black Friday. 

Interes ridicat de Black Friday 2023

„Am reluat studiul privind planurile românilor de Black Friday pentru că ne-am dorit să vedem cum au evoluat preferințele față de anul trecut. Rezultatele arată că, deși interesul pentru cumpărăturile de Black Friday se menține relativ ridicat, românii adoptă o abordare mai prudentă în 2023, gestionându-și mai bine bugetul alocat. Totul pe fondul unui pesimism general privind situația economică actuală”, a menționat Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Rezultatele studiului complet se regăsesc la adresa https://mkor.ro/studii/black-friday-2023/


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
1 an în urmă

[…] Black Friday 2023 a început la eMAG în această dimineață la ora 7.16. În prima jumătate de oră s-au generat vânzări de peste 240 de milioane de lei. […]

Back to top button