Coronavirus

COVID-19. Protecția Consumatorilor NU poate interveni în cazul creșterilor de prețuri! Dar ANPC solicită…

 

Comisarii de la Protecția Consumatorilor nu pot interveni în cazul în care clienții constată creșteri bruște și nejustificate ale prețurilor.

Șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Brașov, Sorin Susanu, ne-a confirmat că, din păcate, comisarii nu-i pot ajuta pe oameni în asemenea situații și că trebuie anunțat Consiliul Concurenței.

Pe de altă parte, pot fi anunțate la Protecția Consumatorilor probleme precum: neconcordanța între prețul unui produs la raft și cel facturat la casa de marcat sau între cel la promoție și cel de referință.

De asemenea, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) propune plafonarea temporară a preţurilor la produsele de bază, în scopul protejării cetăţenilor în faţa unor posibile scumpiri bruşte şi substanţiale.

„În contextul pandemiei declanşate de noul coronavirus şi a decretării stării de urgenţă pe întreg teritoriul României, există o creştere substanţială a cererii pentru anumite produse comercializate pe piaţă, în condiţiile în care oferta este în limite normale sau chiar mai redusă decât în mod uzual. Având în vedere această stare de fapt şi pentru a preveni anumite comportamente comerciale incorecte sau chiar ilegale, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor propune, pe o perioadă determinată, plafonarea preţurilor produselor de strictă necesitate care fac parte din coşul minim de consum lunar – aşa cum este el definit de lege, în scopul protejării cetăţenilor în faţa unor posibile creşteri bruşte şi substanţiale de preţuri”, se arată într-un comunicat al ANPC.

Autoritatea solicită și impunerea unor limite pentru volumul de produse pe care îl poate achiziţiona o singură persoană, cu scopul prevenirii lipsurilor în aprovizionare. În acest moment, unele centre comerciale au impus limite din proprie voință.

„ANPC îi încurajează pe consumatori să sesizeze, mai ales în această perioadă, toate situaţiile neconforme sau practicile comerciale incorecte pe care le constată în magazine, inclusiv eventuale neconcordanţe între preţul unui produs la raft şi cel facturat la casa de marcat sau inadvertenţe între preţul unui produs aflat la promoţie şi cel de referinţă, precum şi altele asemenea, în scopul prevenirii oricăror derapaje care pot interveni în actul comercial într-o perioada de criză. ANPC îi asigură pe toţi cetăţenii că veghează atent la corectitudinea pieţei, dispunând de echipe de intervenţie suplimentare pentru prevenirea oricăror acţiuni care ar încălca drepturile sau ar periclita sănătatea consumatorilor”, se menţionează în comunicat.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button