CORONAVIRUS. Lanț de magazine prezent și în Brașov, închis pe perioadă nedeterminată
Se vor mai face vânzări doar până pe 18 martie
În contextul răspândirii virusului COVID-19 (Coronavirus), care a fost confirmat și la patru brașoveni, magazinele Mobexpert se vor închide pe o perioadă nedeterminată, pentru siguranța angajaților și a clienților, conform unui comunicat preluat de evz.ro.
Angajaţii, 2.400 la număr, vor primi 75% din salariul de bază, în perioada cât nu se va lucra. Este un efort financiar pe care proprietarul magazinelor, Dan Șucu, și-l asumă.
El a anunţat astăzi întreruperea activităţii magazinelor pe o perioadă nedeterminată.
Şucu a afirmat că grupul are resurse financiare pentru a trece peste această perioadă, dar ar vrea ca şi statul să susțină astfel de măsuri, având în vedere că până acum companiile au plătit taxe şi impozite.
„În urma unei atente şi responsabile evaluări a crizei medicale în care ne aflăm, am luat decizia logică de a întrerupe activitatea magazinelor Mobexpert pe o perioadă nedeterminată. Astfel, până miercuri 18 martie 2020 inclusiv vom mai face vânzări, iar logistica va funcţiona până vineri 20 martie 2020. Administratorii firmelor din grup şi cu mine nu putem să acceptăm riscul de a vă chema la muncă în cazul în care nu vă putem garanta şi sănătatea. Putem să ne asumăm pierderile financiare uriaşe pe care le vom avea în urma închiderii magazinelor. Nu ne putem asuma însă riscul ca dumneavoastră să vă contaminaţi la serviciu de la un client sau coleg. De la dumneavoastră, membrii familiei, copiii sau părinţii ar avea şi ei de suferit, cu posibile urmări tragice. Ştim că autorităţile statului român nu au luat o decizie atât de tranşantă încă. Experiența altor ţări ne învaţă că în final o vor face. Cu cât mai târziu însă, cu atât mai rău. Ştim cu toţii că izolarea la domiciliu este singura soluţie pentru învingerea acestui virus”, se arată în comunicat.
Pentru toţi cei 2.400 de angajaţi ai grupului nostru, totalul acestor indemnizaţii depăşeşte lunar 2.500.000 euro.
„Dacă adăugăm acestei sume şi alte cheltuieli lunare ca: rate, dobânzi, chirii, impozite, utilităţi s.a., în fiecare lună în care nu funcţionăm şi nu avem venituri vom avea cheltuieli totale de peste 4.000.000 de euro. Aşa cum ne-am pregătit întotdeauna pentru bine, suntem pregătiţi şi pentru greu. Majoritatea firmelor din grup sunt capitalizate suficient pentru a face faţă unor astfel de cheltuieli; iar cele care nu sunt le voi ajuta personal să treacă peste această perioadă. Probabil că într-o altă ţară statul ar fi acceptat ca aceste cheltuieli, măcar cele legate de salariaţi, să fie finanţate din zecile de taxe de toate felurile pe care le-am plătit în toţi aceşti ani. La noi însă, nu-mi fac iluzii. Va trebui să ne descurcăm singuri şi o vom face împreună. Vom încerca măcar să obţinem ca pentru indemnizaţiile nete să nu mai plătim şi taxe salariale. Dacă am obţine această facilitate, am putea prelungi cu încă 2 luni perioada în care putem să susţinem lipsa veniturilor”, mai scrie în comunicat.
„Depinde de noi toţi cât de repede ne putem întoarce la serviciu. În perioada în care veţi rămâne acasă, rămâneţi în casă! Comportaţi-vă responsabil! Atitudinea noastră responsabilă ne va ajuta să reluăm activitatea în 2 luni în loc de 4 luni.
Îmi este greu să vă scriu aceste rânduri. În 27 de ani nu am fost obligat niciodată să închid magazinele (…). Îmi doresc să ne revedem cu toţii sănătoşi, în cel mai scurt timp posibil”, a mai scris Dan Şucu.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.