Coronavirus

CORONAVIRUS. În ce condiții se mai redeschid școlile și grădinițele (DOCUMENT)

 

Școlile și grădinițele – în fapt, toate unitățile de învățământ preuniversitar – se vor mai redeschide cu prezență fizică doar sub pragul de 6 la mie, rata de infectare la nivel național, potrivit programului de Guvernare al Cabinetului Ciucă, depus în Parlament sâmbătă. Documentul propune ca deschiderea acestor unități de învățământ să aibă loc pe „scenariile stabilite prin ordinul comun al ministrului Educației și ministrului Sănătății”, ceea ce e contradicție, de vreme ce scenariile fuseseră inițial două, dependente de incidența în localitate: sub 6 la mie, cu prezență fizică, peste 6, cursuri online, pentru ca, ulterior, școlile și grădinițele să fie decuplate de rata de infectare.

Măsurile propuse de Guvernul Ciucă pentru combaterea pandemiei aici.

În preambulul Programului de Guvernare, premierul desemnat, Nicolae Ciucă, împreună cu echipa pe care o propune formată din miniștri din PNL și UDMR, menționează faptul că măsurile adoptate la nivelul României pentru prevenirea și combaterea pandemiei de Covid-19 sunt prezentate la Anexa 0.1.

Potrivit edupedu.ro, în respectiva anexă, pe lângă măsurile deja implementate de Guvernul demis Cîțu, apar o serie de „măsuri propuse a fi adoptate în cazul scăderii numărului de infectări”.

Astfel, documentul prevede că „în situația în care incidența cumulată la 14 zile la nivel național este mai mare de 3 și mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori, se vor adopta măsuri de relaxare ce vor permite reluarea unor activități și creșterea numărului de participanți la acestea, astfel:

a) Reluarea activităților care impun prezența fizică în unitățile de învățământ și desfășurarea acestora în conformitate cu scenariile stabilite prin ordinul comun al ministrului educației și ministrului sănătății”.

Pe 30 octombrie, media ratei de infectare la nivel național era, pentru ultimele 14 zile, de 10,07 cazuri la mia de locuitori, potrivit Grupului de Comunicare Strategică. Cele mai mari rate de infectare erau în Ilfov și București.

În momentul închiderii școlilor, pe 22 octombrie, incidența la nivel național era de 9,71 la mie.

Există tot în acest program de guvernare și „măsuri propuse a fi adoptate în cazul menținerii unui trend ascendent al numărului de infectări”.

La acest capitol, dacă se va menține un număr de cazuri în creștere, documentul prevede „prelungirea termenului de aplicare a măsurilor dispuse la punctul I.1”, punct la care se regăsește, la litera k), și „suspendarea activităților care implică prezența fizică preșcolarilor și elevilor la cursuri în perioada 25.10.2021 – 05.11.2021 pentru toate unitățile de învățământ, fie prin acordarea unei vacanțe suplimentare de două săptămâni fie prin desfășurarea cursurilor în sistem on-line, concomitent cu suspendarea activităților tip after-school”.

Precizările din programul de guvernare vin în contextul în care până acum, atât ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cel care face parte din cabinetul propus de Nicolae Ciucă, cât și alți oficiali, printre care și secretarul de stat Raed Arafat, au refuzat să spună care sunt ipotezele concrete în privința școlilor. Ministrul Cîmpeanu și secretarul de stat din Educație, Sorin Ion, au spus vineri doar despre opțiunea ca școala online să fie ultima aleasă pentru continuarea cursurilor din data de 8 noiembrie, când elevii și copiii de grădiniță ar trebui să revină în bănci.

Mai mult, ministrul Cîmpeanu declara într-un interviu vineri c㠃„aș susține și eu, alături de elevi, revenirea la o decizie descentralizată – școală cu prezență fizică acolo unde nu există probleme de ordin sanitar”

Întrebată de ce Institutul Național pentru Sănătate Publică a dat recomandarea de închidere a școlilor și trimitere a elevilor în vacanță, Adriana Pistol, director în cadrul INSP, a spus tot vineri că „nu am dat nicio recomandare în privința școlilor, nu am avut această temă”. Răspunsul a fost dat într-o conferință la Centrul Național de Conducere și Coordonare a Intervenției (CNCCI).

Aceasta a spus că nu există studii care să arate că mobilitatea populației este mai redusă dacă elevii sunt în vacanță și nu merg la școală.

„Nu, din contră, există studii care arată că în momentul în care copiii sunt liberi să circule, trebuie implementate restricții concomitent astfel încât să nu se mute din școală în alte locații. De aceea există studii care arată că școala trebuie să funcționeze fizic concomitent cu restricționarea celorlalte activități care să favorizeze școala fizică și evident cu testare, cu screening. Există studii, de asemenea, care vin și spun că trebuie evitate activitățile transferate din școală în alte locații. Adică dacă sunt în vacanță să nu poată să meargă în alte locații în care să se aglomereze la fel ca și în clasă”.

Reamintim că decizia de închidere a școlilor a fost motivată de autorități prin faptul că s-ar reduce mobilitatea populației.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button