BRAȘOVUL, pe locul 3 la numărul apelurilor date la 112 în legătură cu COVID-19
În perioada 16 martie – 14 mai, operatorii Serviciului Transmisiuni Speciale (STS) au preluat 1.558.679 de apeluri la 112, dintre care 832.226 au reprezentat urgențe, 5,07% fiind apeluri pe problematica noului coronavirus.
Cele mai multe apeluri privind COVID-19 au fost în București (7.137), urmate de Timiș (2.936) și Brașov (1.962), potrivit STS. La polul opus, cele mai puține apeluri pe această problematică s-au primit în județele Harghita (166), Sălaj (225) și Caraș-Severin (249). Volumul cel mai ridicat al apelurilor la 112 referitoare la coronavirus a fost în perioada 12 – 30 martie a.c., când media zilnică era de aproape 1.300 de apeluri.
În cele două luni în care pe teritoriul României a fost decretată stare de urgență, la nivel național, au fost înregistrate 42.173 de apeluri la 112 referitoare la virusul COVID-19. Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus și informații cu privire la restricțiile impuse prin ordonanțele militare.
„Încă de la debutul stării de urgență, Serviciul de Telecomunicații Speciale, în calitate de administrator al Serviciului 112, a luat toate măsurile pentru a asigura preluarea 24/7 a apelurilor, chiar și în condiții de supraaglomerare. În cele două luni nu au existat dificultăți operaționale sau tehnice în preluarea și procesarea apelurilor la numărul de urgență”, se menționează într-un comunicat remis de STS.
La debutul pandemiei, principalele motive de apelare erau de informare din partea persoanelor care se întorceau sau au avut contact cu cei care reveneau din țări afectate de virusul Sars-Cov-2, apoi mulți dintre apelanți au solicitat date suplimentare despre restricțiile impuse sau au anunțat nerespectarea acestora.
„În ceea ce privește modul de lucru în situația primirii apelurilor referitoare la COVID-19, operatorii STS au analizat fiecare situație în parte. Astfel, apelurile prin care cetățenii raportau simptome specifice au fost direcționate către agențiile cu competențe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorități au fost direcționate către Poliție, iar pentru cele de informare apelanții au fost sfătuiți să sune la numărul de telefon TelVerde – 0800.800.358. Le reamintim cetățenilor să sune responsabil la 112. Apelarea acestui număr în situaţii care nu reprezintă un pericol pentru viaţă, proprietate sau mediu, produce întârzieri în preluarea apelurilor care anunță urgențe reale”, au mai transmis reprezentanții STS.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.