Coronavirus

BRAȘOV. Bătrâni respinși de la centrul de vaccinare, pentru că nu se programaseră… online / DSP a declanșat un control

 

De parcă nu erau de ajuns situațiile (detalii: CORONAVIRUS BRAȘOV. Cum se (mai) sabotează campania de vaccinare: întârzieri în plata personalului medical și BRAȘOV. Angajații unui centru de vaccinare au lucrat „gratis” o lună. Își cer banii în instanță de la Primărie, care a chemat în judecată Ministerul Sănătății) în care autoritățile par să saboteze efortul de combatere a pandemiei – în principal, campania de vaccinare anticoronavirus, prin nepăsare, în horă mai intră și furnizori privați. 
La un centru de vaccinare din Brașov, mai mulți vârstnici au fost trimiși acasă fiindcă nu își făcuseră programare online, deși evident că aceștia nu au abilitățile tehnice necesare, iar programările se pot face și telefonic .Mai mult, de șase luni nici nu e necesară programarea.

Situația, cel puțin neplăcută, a fost relatată de către brașoveanca Adela Hatu, care a mers să se vaccineze săptămâna trecută, după ce s-a programat online, la centrul de la Policlinica „Regina Maria” din Brașov. Era deja foarte aglomerat, oameni care stăteau la rând și alții care continuau să vină să se imunizeze. „A fost o experiență destul de neplăcută, pentru că în 40 de minute, cât am așteptat, au plecat mai mult de zece bătrâni, întorși de medicii de acolo și cineva chiar a întrebat dacă nu se poate programa telefonic, pentru că îi e foarte greu să folosească platforma. Li s-a spus că doar online”, a povestit brașoveanca pentru Libertatea. 
Unii s-au oferit să-i ajute pe cei fără programare pe platforma RoVaccinare, însă procesul i-a făcut să abandoneze pe parcurs. „E destul de greu să faci o programare pentru o persoană cu care nu ai nici o legătură, pentru că se întoarce un email la tine, iar tu nu ai nici o treabă cu acea persoană. Trebuie să fie cineva apropiat. Sunt oameni care au copiii plecați prin străinătate…”, mai spune Adela Hatu. „Noi tot dăm vina pe oameni care nu vor. Aici am văzut oameni care voiau să se vaccineze și care au plecat acasă pentru că nu au putut să se programeze, dacă tu le spui că doar pe platformă poți”, a mai spus femeia. După lungi insistențe din partea celor prezenți, o bătrână venită din Târlungeni, de la 15 kilometri de Brașov, a fost vaccinată. „Cei de la recepție ziceau că în altă zi au încercat să lase cât mai mulți care nu erau programați să intre la vaccin, dar și ei sunt depășiți, fiindcă au fost atât de mulți, încât s-au certat între ei și au venit forțele de ordine”, a mărturisit Adela.
CNCAV nu a comentat situația prezentată, dar a explicat, într-un răspuns pentru Libertatea, că există în continuare posibilitatea să se facă și programări telefonice, la numărul 021.414.44.25. Autoritățile reamintit că vaccinarea se poate face de aproape șase luni fără o programare prealabilă, dar recunosc că oamenii pot să ajungă în situația de a aștepta, dacă sunt multe solicitări.
Șefa Direcției de Sănătate Publică (DSP) Brașov, dr. Claudia Bularca, ne-a declarat că știe despre situația reclamată. „Am trimis controlul la acel centru de vaccinare și așteptăm un punct de vedere. Din primele discuții, cei de la policlinică susțin că nu i-au refuzat pe bătrânii neprogramați, ci le-ar fi cerut să aștepte la coadă”.

Sursa foto: Hepta


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button