Doriți simplu?

Dacă doriți ca totul să fie simplu și ușor de realizat mergeți în Germania, Austria… Burkina Fasso. Acolo serviciile sunt servicii și funcționării nu se joacă de-a funcționării. În România? Eheheeeeee! Aici îți trebuie nervi tari, timp berechet, cultura funcționăreasca cât cuprinde și disponibilitate motrică la nivel de alergător profesionist. Acuzele fără dovezi rămân vorbe în vânt, deci să purcedem la un exemplu. „Bună ziua”… „Bună ziua”. La telefon o „foncționară” de la RENEL. „Aș dori să aflu cum se poate instala curentul electric de la stâlp la casă.” „Păi trebuie să vă adresați la o firmă agreată de RENEL”. „Dați-mi vă rog un telefon sau o adresă”. „Nu am cum. Sunt afișate la intrarea în RENEL”. Am preferat să iau cartea de telefoane și să încerc să vorbesc cu firme autorizate. Ãla nu… ăla nu… mai toți au spus că se ocupă de instalații de la contor înspre casă.
O doamnă mi-a dat telefonul scurt de la RENEL să mă informez acolo. Am dat din nou telefon și o altă „foncționara” s-a apucat să întrebe în stânga și în dreaptă ce și cum, după care s-a apucat să-mi înșire actele de care aș avea nevoie. „…în 3 exemplare… în copie… în 4 exemplare…” Deja mă durea capul de mormanul de acte de care aveau nevoie. „Bun și de unde iau… și…?”. „Nu știu. Eu vă spun cu ce trebuie să vă prezentați la ghișeu”. „Și cum pot să aflu?”. „Nu știu. Noi vă putem spune numai ce acte…”. O fi nevoie de tot felul de hartii- că doar suntem țara lui „Hârtie Voda”- dar nu ar fi firesc ca printru-un simplu telefon să afli traseul pe care să mergi fără să te poticnești la tot pasul?
Eu m-am poticnit deja la primul pas cu toate că am vorbit în mai multe locuri la RENEL, mulțumită unei doamne care mi-a schimbat câteva legături, după care lămurit nevoie mare am ajuns la concluzia că probabil un trecător pe strada mi-ar putea oferi mai multe informații decât cei din domeniu.
Nu este un exemplu singular și cei care au nevoie de diverse servicii știu cât timp trebuie să piardă pentru a afla sau rezolva ceva simplu. Am pățit-o cu gazul și cu telefoanele și cu reprezentante de diferite produse. Întrebarea care apare este: Ce cauta pe posturile de unde să primești totul „mură-n gura” persoane complet paralele cu posturile ocupate? Cine tine angajați care să ia bani degeaba? Din fericire există și exemple pozitive în care niște fete sau băieți isteți, informați și amabili te rezolva cât ai zice „pește!”.
Cred că exemplul următor este edificator. Am avut nevoie de verificarea centralei termice și am ales un număr din cartea de telefon la întâmplare. Domnișoara/doamna care m-a preluat, pe lângă o voce plăcută și îndatoritoare, m-a rezolvat fix în 10 minute! Firma la care lucrează se ocupă numai de instalații centrale și verificări centrale dar m-a informat că trebuie verificată și instalația de gaz metan și s-a oferit să comande în locul meu unei alte firme acest serviciu. Unde mai pui că de la ea putere mi-a oferit și un discount!
A doua zi, au venit oamenii au făcut ce aveau de făcut și în câteva ore totul era gata inclusiv hârtiile oficiale care atestau că am făcut ceeace era obligatoriu de făcut periodic. Urmărind angajații de la ambele firme mi-am dat seama că nu sunt dintre cei care se scarpină în nas jumătate de zi. Eram mulțumit și voiam să o sun pe domnișoara/doamna care a rezolvat atât de prompt și bine problema dar nu am apucat deoarece m-a sunat ea și m-a întrebat dacă am fost mulțumit și m-a invitat ca și pe viitor să apelez la firma respectivă. (În discuția prelungită pe care am avut-o cu ea, am aflat că salariul pe care îl primește este departe de salariile „foncționarelor” de la RENEL sau gaz!
Obosit și scârbit de „serviciile” pe care le oferă cei de la începutul articolului, m-am dus și mi-am cupărat o lampă cu petrol că până la Paști când popa mă invită să vin și să iau lumină mai e ceva vreme!
Gheorghe SÂRBU
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.




