Agenda locală

Podul peste canalul Timiș, de pe strada Lânii, va fi înlocuit cu unul nou

 

Municipalitatea a scos la licitație lucrările pentru demolarea podului peste canalul Timiș, de pe strada Lânii, în cartierul Bartolomeu. Termenul-limită de depunere a ofertelor este 28 aprilie, iar anunțul de licitație a fost publicat pe site-ul Serviciului Electronic de Achiziții Publice. Valoarea estimată a investiției, care va fi finanțată din bugetul local, este de 1,68 milioane de lei, fără TVA. „Este un proiect foarte important atât pentru accesul către aeroportul Brașov, cât și pentru unitățile economice din zonă. Lucrările sunt justificate de faptul strada Lânii se suprapune pe traseul drumului județean DJ 103 Ghimbav-Brașov, principala cale de acces din municipiul Brașov spre Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav. Această stradă asigură și accesul din municipiul Brașov în partea de sud a cartierului Stupini și în mod deosebit la unitățile economice amplasate în zonă. În prezent, circulația pe pod se desfășoară alternativ, pe un singur fir, și este nevoie de demolarea actualului pod și construirea unui pod nou, care să asigure circulația în condiții optime, potrivit actualelor norme de trafic și de siguranță. Investiția este multianuală și va fi suportată din bugetul local al municipiului”, a explicat primarul George Scripcaru. Lucrarea trebuie finalizată în 14 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.

Podul vechi este de fapt o construcție cu caracter provizoriu

Proiectul a fost demarat inițial ca o lucrare de reparații capitale, însă expertiza tehnică a relevat necesitatea demolării sale și înlocuirii cu o construcție nouă, care să îndeplinească toate normele de siguranță în vigoare. Potrivit expertizei tehnice, actualul pod nu apare ca o construcție definitivă din punct de vedere al execuției, fiind probabil construit în cadrul unei organizări de șantier, în jurul anului 1970. Actualul pod nu poate fi lărgit, lungit, ridicat sau reparat pentru a mări capacitatea de circulație sau de scurgere a apei din canalul Timiș și prezintă o stare pronunțată de degradare, la nivelul dalei de suprastructură, al armăturilor și al parapeților de protecție. Lățimea carosabilă, de 5,26 de metri, cât și a celor două trotuare, de 0,5 metri fiecare, nu mai corespund reglementărilor de trafic și de siguranță actuale. În plus, podul obturează parțial și albia canalului Timiș. 

 

Construcție care respectă toate normele de siguranță și de trafic

Noua construcție va include trei categorii de lucrări, pe lângă demolarea actualului pod. 

Podul propriu-zis va avea o lungime de 18 metri și o lățime totală de 13 metri, fiind cu cinci metri mai lung și de două ori mai lat decât în prezent. Partea carosabilă va avea două benzi de circulație a câte 3,9 metri lățime fiecare, la care se vor adăuga două trotuare de câte 1,5 metri lățime. Podul va cuprinde două culee de beton armat și se va sprijini pe o fundație de beton armat, din coloane forate. Suprastructura constă într-o dală oblică de beton formată din 20 de grinzi prefabricate, peste care se va monta hidroizolația și se va turna asfalt. Scurgerea apelor pluviale va fi asigurată prin drenuri transversale și longitudinale, către cele două guri de scurgere din capetele podului. De asemenea, vor fi montați parapeți de protecție atât la marginile podului, cât și între trotuare și carosabil. 

O a doua categorie de lucrări va fi cea de construcție a rampelor de acces, în lungime de 38 de metri pe direcția Brașov și 59 de metri pe direcția Ghimbav. A treia categorie vizează protecția și apărarea contra inundațiilor, între lucrările cele mai importante numărându-se recalibrarea și reamenajarea secțiunii albiei pe o lungime de aproape 52 de metri și protecția malurilor cu ziduri de sprijin pe o lungime de 17, 5 și respectiv 11,2 metri. Noul pod va permite un debit de 50 metri cubi pe secundă al canalului Timiș, suficient pentru a preveni inundațiile. 

Trafic deviat în perioada lucrărilor

Potrivit reprezentanților municipalității, traficul la capetele podului și în zona de șantier va fi închis în perioada lucrărilor, însă se va putea circula pe strada Lânii, până la pod. În funcție de destinația deplasării, vor exista trei variante ocolitoare, respectiv giratoriul de la intersecția dintre strada Lungă, Calea Feldioarei, strada Dimitrie Anghel și strada Gheorghe Doja, varianta strada Dimitrie Anghel – Plugarilor sau centura Municipiului Brașov. 

 

Reabilitarea podului peste Timișul Sec către Tărlungeni, aproape de semnarea contractului

Lucrările de reabilitare a podului peste Timișul Sec de pe strada Zizinului, către Tărlungeni, vor începe și ele în acest an. „A fost finalizată analiza financiară și tehnică a ofertelor și se fac demersurile necesare contractării”, au declarat reprezentanții Primăriei. Deschiderea ofertelor la licitația postată pe SEAP a fost făcută pe 21 ianuarie, fiind înregistrate zece oferte, la un preț de pornire de 4,47 milioane de lei. Și aici, podul actual va fi demolat și construit de fapt din nou. Lucrările vor dura 14 luni de la emiterea ordinului de începere. Pe perioada construcției noului obiectiv, va fi realizat un pod provizoriu, astfel încât să nu fie afectat traficul rutier. Investiția, de asemenea multianuală, va fi suportată tot din bugetul local. 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button