Expres

BRAȘOV. Călătorii liniei 8 scapă de „junghiuri” / „Sărbătorim două milioane de kilometri parcurse de autobuze electrice”

  • WhatsApp Image 2020-05-04 at 14.02.43_280323.jpeg
 

După ce au circulat aproape 13 ani pe străzile Brașovului și alți 20 prin orașe elvețiene, cele circa zece troleibuze din dotarea RATBV, folosite în special pe linia 8, dar și pe linia 7, vor fi scoase din uz. Pe această linie, vor fi introduse, până la finalul anului, troleibuze noi, marca Solaris (foto 2), achiziţionate de Primăria Braşov printr-un program cu finanţare europeană. Doar două trolee vor fi păstrate pentru întreținerea rețelei de alimentare.
Pentru linia 8, din totalul de 25 de vehicule Solaris, vor fi alocate 12 troleibuze. Celelalte trasee pe care vor circula troleibuzele noi vor fi linia 3 (Valea Cetăţii – Stadionul Tineretului), linia 7 (Roman – Rulmentul), linia 10 (Valea Cetăţii – Triaj) şi linia 33 (Valea Cetăţii – Roman).
Potrivit unui top al Google Maps privind cele mai aglomerate linii de transport din România pe primul loc este linia RATBV cu indicativul 8, cea pe care, din 1988 până în noiembrie 2006, a circulat tramvaiul.

60 de autobuze electrice

Potrivit unui comunicat al Primăriei Brașov, autobuzele electrice SOR achiziţionate de municipalitate cu fonduri nerambursabile au parcurs un total de peste 2.000.000 de km în oraşul nostru, ceea ce înseamnă o contribuție importantă în privința reducerii poluării, atât prin înlocuirea parcului auto diesel al companiei de transport, cât și prin oferirea, datorită condițiilor bune de transport, unei alternative reale la autoturismul propriu.
În acest moment sunt în circulație toate cele 60 de autobuze electrice SOR, (52 vehicule de 12 m, iar 8 vehicule de 10 m), acest tip de vehicule nepoluante fiind introduse în circulație pe liniile 9, 15, 22, 23B, 32, 34, 36, 50 și 53. Toate cele 8 autobuze electrice cu lungimea de 10 metri au fost introduse în circulație pe liniile de transport public din zona Centrului Vechi al orașului
„Dragi brașoveni cu bucurie vă anunț că sărbătorim două milioane de kilometri parcurse de autobuze electrice în municipiul Brașov. Practic tot transportul electric a reprezentat o scădere de 1.600 de tone de CO2, 1,4 tone de PM-uri și 70 de tone de NOx-uri. Vorbim despre îmbunătățirea calității aerului cu mijloace de transport în comun verzi și pe care sper să le folosiți în număr cât mai mare. În perioada următoare vom optimiza liniile 8 și 5. Pe linia 8, începând de săptămâna viitoare, vom pune în circulație noi troleibuze, dintr-un lot de 25 de troleibuze Solaris pe care le vom recepționa în acest an, iar pe linia 5 vom pune în circulație, începând de anul viitor, autobuze noi electrice de 18 metri. Cele două linii 5 și 8 sunt cele mai circulate și cele mai folosite din municipiul Brașov. Prin toate aceste măsuri intenția este să facem transportul public din oraș un element de mândrie pentru că este un transport verde și atractiv pentru cetățeni”, a precizat primarul Allen Coliban.
Introducerea în trafic a autobuzelor electrice și troleibuzelor noi, din data de 25 mai 2020, a însemnat o reducere de aproximativ 1.600 de tone de dioxid de carbon, 70 de tone de oxizi de azot (NOx), 30 de tone de monoxid de carbon, 10 tone de hidrocarburi și 1,4 tone de particule (PM 2,5; PM 10 etc.). Oxizii de azot sunt substanțe ce produc iritarea și/sau lezarea căilor respiratorii, favorizează formarea ploilor acide, precum și a fenomenului de smog deasupra orașelor.

Tehnologii de ultimă oră

Autobuzele electrice de 12 metri sunt produse de firma SOR Libchavy s.r.o., din Cehia, și au câte trei uși duble, podea joasă integral, rampă acces persoane cu dizabilități, capacitate de 102 călători, dintre care 35 pe scaune, suspensie cu înclinare la bordură, aer condiționat, computer de bord pentru managementul rutei, trei validatoare contactless, panouri electronice pentru afișare destinație. De asemenea, autobuzele sunt prevăzute cu sistem de supraveghere video exterior/interior autobuz (şapte camere video / vehicul), sistem automat de numărare a pasagerilor, sistem de diagnosticare și colectare parametri vehicul, sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat. Ele sunt dotate cu motor electric de tracțiune amplasat central, cu o putere nominală de 160 kW, sistem de recuperare a energiei la frânare și baterii de tracțiune cu o capacitate de 263 kWh și autonomie de minim 200 km.
Autobuzele electrice de 8 metri sunt produse tot de SOR Libchavy s.r.o., din Cehia și au câte două uși (ușa a doua dublă), podea joasă integral, rampă acces persoane cu dizabilități, capacitate de 53 călători, dintre care 16 pe scaune, suspensie cu înclinare la bordură, aer condiționat, computer de bord pentru managementul rutei, două validatoare contactless, panouri electronice pentru afișare destinație. De asemenea, autobuzele sunt prevăzute cu sistem de supraveghere video exterior/interior autobuz (şapte camere video/vehicul), sistem automat de numărare a pasagerilor, sistem de diagnosticare și colectare parametri vehicul, sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat. Ele sunt dotate cu motor electric de tracțiune de putere nominală 120 kW, sistem de recuperare a energiei la frânare și baterii de tracțiune cu o capacitate de 172 kWh și autonomie 220 km.
Toate autobuzele electrice de 8 metri, precum şi 10 dintre cele de 12 metri, sunt dotate cu un sistem avansat de asistență a șoferului (ADAS) pentru prevenirea coliziunilor cu pietonii, bicicliștii sau vehiculele care circulă în părțile laterale ale autobuzului, se află în „unghiul mort” sau pe o traiectorie de coliziune cu autobuzul.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button