BRAȘOV. Trenul Europei a trecut prin gară, în sunete de fanfară și de pian (VIDEO)
Astăzi, exact la ora programată, 10.08, trenul Connecting Europe Express a ajuns la Brașov, în călătoria sa prin 26 de țări, care a început în 2 septembrie în Lisabona și se va încheia în 7 octombrie la Paris. Acest tren are rolul de a promova transportul feroviar, ca alternativă „verde” de transport, în Anul european al căilor ferate 2021, și este un rezultat al colaborării partenerilor din sectorul feroviar european și a instituțiilor de la nivel național, local și de la nivelul UE.
Pentru a sublinia importanța acestui tip de transport pentru Uniunea Europeană, comisarul european pe transport, Adina Vălean, a călătorit cu acest tren pe ruta București – Brașov.
„Acesta este un tren-laborator care trece prin toată Europa, ne ajută să promovăm trenul ca mijloc de transport sustenabil și aduce din nou în dezbatere cetățenilor europeni acest subiect. Pe traseu organizăm diverse conferințe în care discutăm despre finanțare, despre obstacolele pentru trecerea frontierelor și ne dă o idee foarte clară despre dificultățile pe care le întâmpină transportul feroviar de lungă distanță transfrontalier. E important pentru că fiecare comunitate prin care trece se bucură de prezența trenului și aduce, din nou, Europa aproape de cetățeni”, a declarat oficialul european când a coborât în gara Brașov.
Discuție și despre trenul metropolitan
Oficialii europeni au fost întâmpinați de către primarul Brașovului, Allen Coliban, pe acordurile imnului Uniunii Europene interpretat de Fanfara de copii și tineri coordonată de Matthias Roos.
„În primul rând este un simbol, este conexiunea noastră feroviară cu Europa, și am avut, iată, pentru câteva minute, la Brașov Connecting Europe Express. Pe de altă parte, foarte mulți oficiali de la Comisia Europeană, de la Directoratul pentru transport, au fost prezenți astăzi în Brașov, o ocazie bună de a discuta despre viitor, despre proiectele Brașovului, despre infrastructura feroviară, extinderea ei, despre trenurile metropolitane. Am avut o discuție aplicată, în care am prezentat și stadiul proiectului, și planurile de extindere pe fiecare fază, asta pentru că mizăm pe finanțare europeană pentru acest proiect important pentru ce va însemna o mobilitate a Brașovului. Trenul Metropolitan este parte din viitorul mobilității brașovene, este o parte importantă pentru conexiunea zonelor periurbane ale Brașovului, pentru forța de muncă și felul în care ne deplasăm în arealul extins al zonei metropolitane, și este un obiectiv pe care sper să îl vedem materializat până în 2023-2024”, a precizat primarul Allen Coliban.
Primarul le-a oferit, din partea orașului, un recital de pian, în interpretarea pianistului Horia Mihail, și o degustare de produse locale. La eveniment au mai participat și subprefectul Judetului Brasov, Ambrus Izabella Agnes, și vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, dl. Szenner Zoltan-Huba.
900 de km prin România, cu locomotiva CFR Călători
La ora stabilită, 10.53, trenul Connecting Europe Express a plecat spre Sibiu, cea de-a treia oprire din traseul său de 900 de kilometri prin țara noastră. Pe teritoriul României garnitura de tren este tractată de către o locomotivă a CFR Călători.
Din cauza lățimilor ecartamentului diferite din Europa, Connecting Europe Express este compus, de fapt, din trei trenuri – trenul iberic, trenul standard și trenul baltic – care se vor întâlni de-a lungul călătoriei. Proiectul este o ocazie de a reaminti lipsa interoperabilității dintre unele părți ale rețelei feroviare europene, dar și de a demonstra cooperarea foarte bună dintre întreprinderile feroviare și administratorii de infrastructură
Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziție mobilă organizată de Agenția Executivă pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) și de întreprinderea comună Shift2Rail. În cadrul acestei expoziții vor fi prezentate numeroasele tehnologii și inovații existente care îmbunătățesc experiența în sectorul feroviar și va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferințe (oferit de SNCF, Franța), două vagoane standard (DB, Germania și SBB, Elveția), un vagon-restaurant (FS, Italia) și un vagon de dormit (ÖBB, Austria). Trenul iberic care călătorește între Portugalia și Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.
Video aici.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.