Braşov. Firmele pot obţine finanţare nerambursabilă pentru participarea la târguri şi expoziţii internaţionale
Firmele din judeţul Braşov pot obţine, în această perioadă, finanţare nerambursabilă pentru participarea la târguri, expoziţii şi misiuni economice prin programul de internaţionalizare, a anunţat Camera de Comerţ şi Industrie Braşov.
Sesiunea de depunere a cererilor de înscriere a început în 28 mai 2019 şi se va încheia pe 3 iunie 2019.
Recent, au fost publicate Normele metodologice de aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 8/2017 privind lansarea în cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a Programului de susținere a internaționalizării operatorilor economici români, cu finanțare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020.
„Programul de internaționalizare este un program de susținere a internaționalizării operatorilor economici români prin crearea unui cadru favorabil pentru valorificarea posibilităților actuale de dezvoltare economică a României. Programul urmărește, de asemenea, stimularea mediului de afaceri prin crearea unor noi instrumente de promovare individuală a operatorilor români, care să faciliteze accesul acestora pe piețele externe și să-i ajute în dezvoltarea de parteneriate în vederea internaționalizării”, subliniază reprezentanţii CCI Braşov.
Bugetul programului de internaționalizare în anul bugetar 2019 este de 10 milioane de lei.
Cine poate beneficia de sprijin?
Beneficiari eligibili în cadrul programului sunt societăţile comerciale (microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii) organizate în baza Legii nr. 31/1990, ale căror produse sunt fabricate în România, iar serviciile sunt prestate de operatori economici autohtoni și fac obiectul comercializării lor pe o piața externă, menţionează CCI Braşov.
Valoarea alocaţiei financiare nerambursabile de tip sprijin forfetar aferentă prezentei sesiuni, pe tipuri de activităţi, desfăşurate până pe data de 10 decembrie 2019, este pentru participarea la târguri şi expoziţii cu caracter internaţional, cu stand de prezentare a produselor/serviciilor, de 25.000 de lei, iar pentru participarea la misiuni economice internaţionale de 10.000 de lei.
Conţinutul fiecărei cereri va fi evaluat şi se vor acorda punctaje în raport cu următoarele criterii şi subcriterii calitative: tip activitate (târg sau expoziţie conform listă, misiune economică extra-UE sau UE); locul de desfăşurare al acţiunii (piaţă extra-UE sau UE); regiunea geografică unde se desfăşoară acţiunea (Asia, America de Nord, Africa); sector economic (tehnologia informaţiei, sector alimentar, fabricarea mobilei, industria textilă, cercetare, inovare ştiințifică și medicală); deţinerea unui brand propriu; număr participări anterioare plus cereri depuse în sesiunea curentă în cadrul programului şi deţinerea unui website într-o limbă de circulație internațională.
Informaţii suplimentare precum şi consultanţă pentru realizarea documentaţiilor de finanţare pot fi obţinute la Centrul de Consultanţă al Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.