BRAŞOV. DN 73 va mai fi un coşmar cel puţin un an şi jumătate
Potrivit rapoartelor de pe site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), se anunţă un nou termen de finalizare a lucrărilor de reabilitare a Drumului Naţional 73 (Braşov – Piteşti), decembrie 2020, după ce vara trecută se avansaseră două termene: iulie, apoi decembrie 2019.
Conform documentului, la această oră (lucrările fiind sistate din noiembrie, pe perioada sezonului rece) proiectul este realizat în proporție de 42%, din punct de vedere fizic, şi de 45%, din punct de vedere financiar. Amânarea a fost cauzată de faptul că pentru 37 de kilometri de drum nu au fost obținute încă autorizațiile de construire, dar de faptul că în Moieciu nu se poate deschide șantierul pe un segment de 2,5 km, pentru că pe acest tronson sunt programate lucrări la rețeaua de apă și canalizare.
Pe tronsonul din județul Brașov, modernizarea DN 73 a început în anul 2017, pe sectorul Brașov – Cristian. Anul trecut, au fost deschise șantiere pe mai multe sectoare. În Râșnov a fost refăcută fundația și au fost turnate straturile de bază, iar între Râșnov și Bran au fost realizate mai multe casete de lărgire.
Reprezentanții Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Brașov au anunțat că, în cursul iernii a realizat stația de asfaltare și terasare de la Râșnov, însă aceasta este în curs de omologare.
„Stația de asfaltare, care se află pe se află pe câmp între Bran și Râșnov, este gata și este în proces de certificare/autorizare. Probabil că în săptămânile următoare îi vor da drumul. Ordinul de începere a lucrărilor de modernizare va fi emis numai după această procedură și după ce se va încălzi vremea. Nu ştim exact, pentru că detaliile şi calendarul se stabilesc cu colegii de la Bucureşti, de la CNAIR, nu cu noi. Cert este că vor continua să refacă alte sectoare, în primul rând între Râșnov și Bran exact ca anul trecut”, a explicat Robert Elekes, purtător de cuvânt al DRDP Braşov.
El spune că este puțin probabil că se va lucra în Moieciu, unde primăria comunei a cerut încă de anul trecut suspendarea proiectului până la finalizarea rețelei de apă și canalizare, dar lucrările nici măcar nu au fost începute. Şi la Bran sunt impedimente de acelaşi gen, a precizat Elekes, doar că pe o porţiune mai mică, în timp ce la Moieciu e aproape toată localitatea. „A fost o întâlnire cu reprezentanţii firmei şi deocamdată, doar le-am pus în vedere să mai facă reparaţii în zonele de care nu s-au apucat încă de modernizare”, a mai spus reprezentantul DRDP Braşov.
Contract semnat în 2011, lucrări începute în 2017
Contractul pentru modernizarea DN 73 (Braşov – Piteşti, cu o lungime de 103,25 km) a fost semnat în anul 2011, valoarea totală a proiectului, pentru care s-a obţinut o finanţare nerambursabilă europeană prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi 2007 – 2013, fiind de 275,86 milioane de lei. Lucrările ar fi trebuit să fie gata în 31 decembrie 2015, pentru ca proiectul să se încadreze în ciclul bugetar european 2007 – 2013, însă acest termen nu a fost respectat, motiv pentru care investiţia a fost „fazată”, finanţarea fiind acum asigurată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020.
Pe site-ul CNAIR, la prezentarea proiectelor în curs de execuţie, termenul de finalizare a rămas tot 2017, dar anul trecut, după o vizită la Braşov a reprezentanţilor companiei, pe fondul unei revolte a primarilor din localităţile traversate de artera rutieră, termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor la DN 73 era luna decembrie a anului 2019. Modernizarea este realizată de Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel, lucrările fiind începute în 19 mai 2014, dinspre Piteşti.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.