Expres

Autostrada BRAȘOV-Ploiești, scoasă la licitație fără studiu de fezabilitate

 

Comisia Naţională de Strategii şi Prognoză (CNSP) a lansat procedura de licitaţie pentru autostrada Ploieşti-Braşov, dar nu are studiul de fezabilitate pentru a-l pune la dispoziţia eventualilor ofertanţi, dezvăluie deputatul USR Cătălin Drulă.

„O scenă de cascadorii râsului din filmul «Soluția magică a PSD pentru autostrăzile României: PPP-uri la Comisia de Prognoză». Acum câteva luni, Comisia Națională de Strategie și Prognoză a lansat o procedură de achiziție publică pentru realizarea în parteneriat public-privat a autostrăzii Ploiești-Brașov. Această procedură are la bază o documentație făcută la instituția condusă de dl. Ghizdeanu. Un așa-zis Studiu de Fundamentare. Acest studiu de fundamentare face referire în mod repetat la Studiul de Fezabilitate realizat în 2002-2006 și la traseul identificat în acel SF (cel fără tuneluri, prin mijlocul Bușteniului). Un posibil ofertant cere, în cadrul procedurii, punerea la dispoziție a acelui SF realizat în 2002-2006. Răspuns: Comisia de Prognoză nu este în măsură să pună la dispoziție acest document, deoarece nu se află în posesia acestuia”, a scris Cătălin Drulă pe Facebook, unde a ataşat răspunsul Comisiei de Prognoză.

Deputatul spune că se impun câteva întrebări la care Comisia de Prognoză trebuie să răspundă:

„1. Cum poți construi o documentație de achiziție publică (așa proastă cum e) pe baza unui studiu pe care nu îl ai în posesie?

2. Pe ce ar trebui să se bazeze eventualele oferte, dacă nu le dai ofertanților nicio informație – nici traseu, nici studiu geotehnic? Pe intuiție? Fler?

3. În ce țară normală la cap se ocupă Comisia de Prognoză de construirea autostrăzilor?”.

Luni expiră termenul de depunere a ofertelor

Pe 17 decembrie expiră termenul (amânat de la 19 noiembrie) până la care se depun scrisori de interes și/sau oferte pentru autostrada în concesiune Ploiești-Brașov, dar premierul Viorica Dăncilă a anunţat deja că exista 18 oferte.
Calendarul inițial apărut în sistemul public online de achiziții prevedea depunerea scrisorilor de interes și a documentelor de calificare până la 19 noiembrie și trimiterea invitațiilor de depunere a ofertelor la 26 noiembrie. Înainte de expirarea termenelor, CNSP a prelungit cele două termene astfel: 17 decembrie primirea scrisorilor de interes și 24 decembrie trimiterea invitațiilor de participare. Premierul a precizat că în ianuarie 2019 va fi desemnat câştigătorul licitaţiei pentru autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov. „La jumătatea lunii ianuarie va fi desemnat constructorul autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov şi există 18 oferte de parteneriat public – privat pentru această autostradă”, a spus la un post TV Dăncilă.

Termenele mult prea scurte pentru depunerea dosarelor au fost principalele nemulțumiri transmise de către firmele care vor să se prezinte la selecția ofertelor în vederea semnării, într-un final, a contractului de parteneriat public-privat.

Citiţi şi: 

Viorica Dăncilă spune că e „bătaie” pentru autostrada Ploiești- BRAȘOV

Firme chineze, interesate să facă Autostrada BRAŞOV-Comarnic-Ploieşti

Autostrada Comarnic-Braşov. De ce s-a amânat termenul de depunere a ofertelor

Autostrada BRAŞOV-Comarnic, la prima amânare din noua încercare de PPP

S-a lansat licitația pentru autostrada BRAȘOV-Ploiești

Licitaţia pentru autostrada Ploiești – BRAȘOV va fi lansată luni

Autostrada Ploiești – BRAȘOV. Când va fi gata și cât va fi taxa de folosire

Autostrada Ploiești-BRAȘOV, impusă prin lege?


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button