Finalizarea lucrărilor la autostrada Comarnic-Brașov în anul 2023 este o utopie, în opinia deputatului USR Tudor Benga
Deputatul USR Brașov, Tudor Benga, susţine că finalizarea lucrărilor la autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov în anul 2023 este o utopie, având în vedere soluția tehnică propusă, schema de finanțare, dar și problemele legate de protecția mediului.
„Ultimul studiu de fundamentare aferent investiției a fost aprobat în ședința Guvernului din 29 august, iar ca sursă de finanțare, Executivul a optat pentru parteneriatul public privat. Decizia Guvernului a fost luată în baza unui studiu de fezabilitate mai vechi, pregătit în anii 2006 – 2007, în care se propune ca traseul autostrăzii să treacă exact prin mijlocul Văii Prahovei. Tehnic, este cea mai ieftină soluție, dar și cea mai ineficientă. Autostrada va fi la 5 metri deasupra râului Prahova, ceea ce va genera un impact negativ asupra mediului și a turismului. Totodată, pe traseu vor fi curbe strânse, care vor impune restricții de viteză. De asemenea, se revine la ideea parteneriatului public – privat, o soluție care a eșuat deja de trei ori, și de fiecare dată director al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii era Narcis Neaga. Există riscul ca și de data aceasta să «cadă» proiectul”, a declarat parlamentarul.
Benga consideră că finanțarea proiectului nu este atât de simplă precum lasă de înțeles reprezentanții Executivului în declarațiile lor publice, întrucât, pentru acest proiect, va fi nevoie de garanții de stat, ceea ce va duce la creșterea deficitului bugetar. Totodată, chiar dacă se va găsi un investitor, rămâne de văzut în ce măsură va fi securizată finanțarea, ţinând cont de nivelul ridicat al dobânzilor. În plus, se ia în calcul şi varianta instituirii unei taxe de 6,4 de euro / 100 de kilometri, adică unul dintre cele mai mari tarife din Europa, raportat la puterea de cumpărare.
De asemenea, deputatul Tudor Benga consideră ca este regretabil faptul că s-a renunţat la parteneriatul cu Banca Mondială, parteneriat ce presupunea și realizarea unui studiu de fezabilitate actualizat și un studiu geotehnic, document care nu a fost realizat până acum. În aceste condiţii, deputatul este de părere că nu va dura foarte mult până când Guvernul va anunța un nou eșec al acestui proiect.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.