Expres

Autostrada Comarnic-BRAȘOV s-ar face mai repede fără Banca Mondială

  • teodorovici_2.jpg
 

Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a declarat, sâmbătă, referindu-se la informaţiile conform cărora Guvernul renunţă la proiectul cu Banca Mondială pentru autostrada Comarnic – Braşov, că într-un proiect nu e importantă sursa de finanţare, este important să faci acel proiect şi că Ministerul Transporturilor „a găsit o altă variantă mai rapidă de a face lucrurile să se întâmple pe acest sector de drum”, scrie News.ro.

„Într-un proiect nu e importantă sursa de finanţare, este important să faci acel proiect, iar Ministerul de Finanţe – Guvernul, prin Ministerul de Finanţe – să aleagă cea mai facilă, utilă, ieftină sursă de finanţare”, a explicat Teodorovici. El a afirmat că a existat o discuţie cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, care au găsit o altă soluţie pentru  acest proiect. „Dânşii au găsit o altă variantă mai rapidă de a face lucrurile să se întâmple pe acest sector de drum Comarnic-Braşov. Nu este importantă partea de finanţare, este importantă calea de a implementa un astfel de proiect. (…) Nu este nici o discuţie, niciun scandal, este o simplă opţiune a Ministerului Transporturilor pentru o altfel de finanţare”, a adăugat ministrul Finanţelor.

Taxă de 3,5 euro/100 km

Construcția și întreținerea autostrăzii Ploiești – Brașov în Parteneriat Public Privat va costa două miliarde de euro, au spus sursele Economica.net, care au menționat că suma nu include și plățile de disponibilitate.

Plățile de disponibilitate la PPP reprezintă doar o poliță de asigurare pentru potențialul investitor, pentru a avea certitudinea că nu riscă să piardă bani”, explică sursele. Ele nu au precizat valoarea acestor plăți însă au exclus posibilitatea să ajungă la 300 de milioane de euro pe an, nivel estimat pentru un cost total final de aproape 9 miliarde de euro, vehiculat în cazul autostrăzii Comarnic – Brașov în urmă cu trei ani.

În ceea ce privește taxa, aceasta va fi de aproximativ 1,5-1,75 euro pe osie la la 100 km, mai spun sursele. Adică 3 – 3,5 euro pe 100 km. Deputatul USR Cătălin Drulă a anunțat vineri că ministrul Transporturilor Lucian Șova a spus că renunță la pregătirea proiectului autostrăzii Ploiești – Brașov cu Banca Mondială. Pregătirea viza realizarea studiului de fezabilitate și eventual a proiectului tehnic, însă nu asigura și finanțarea pentru construcția autostrăzii. Sursele Economica.net susțin că investitorii care vor fi selectați pentru construirea autostrăzii prin PPP vor dori să-și facă propriul studiu și proiect.

Autostrada Ploieşti – Braşov include secţiunea Comarnic – Braşov, pe care statul a încercat de trei ori să o construiască prin concesiune, însă fără succes. Pe 2 octombrie 2017, Compania de Drumuri a semnat cu Alpenside contractul pentru construcţia lotului 5 din Comarnic – Brașov, respectiv Râşnov – Cristian (Braşov).

Banca Mondială nu a fost notificată oficial

Pe de altă parte, Banca Mondială (BM) a transmis, la solicitarea Mediafax, că „nu a primit o notificare oficială din partea Ministerului Transporturilor privind colaborarea pentru autostrada Ploieşti-Braşov”, după ce ministrul Lucian Şova anunţase renunţarea la unitatea de proiect administrată împreună cu BM. „Banca Mondială nu a primit o notificare oficială din partea Ministerului Transporturilor din România privind colaborarea pe proiectul de autostradă Ploieşti-Braşov. Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere a României rămâne o prioritate majoră de dezvoltare şi este esenţială pentru atragerea investiţiilor şi stimularea competitivităţii ţării. Dacă intervin schimbări sau o informare oficială, vă vom comunica”.

„Informația-bombă”

Preşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, Lucian Bode, a confirmat anunţul făcut la Sinaia de ministrul Lucian Şova, considerând afirmaţiile acestuia ca fiind „informaţia-bombă” a întâlnirii.

Printre principalele subiecte discutate s-au numărat reabilitarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport rutier naţional din zona central-estică a României. Cel mai important punct de pe agendă fost însă reprezentat de epopeea construcţiei autostrăzii Comarnic-Braşov, care, încă din 2002, a avut mai multe tentative de materializare, din păcate, toate eşuate. Anunţul Ministrului Transporturilor, Lucian Şova, prin care statul român se pregăteşte să renunţe la unitatea de proiect administrată împreună cu Banca Mondială pentru pregătirea documentaţiei autostrăzii Comarnic-Braşov în vederea organizării licitaţiei de execuţie reprezintă de departe informaţia-bombă a acestei întâlniri”, a arătat Lucian Bode.

Citiți și:

Update. Autostrada Comarnic-BRAȘOV e „indezirabilă”: ar fugi multinaționalele

Autostrada Comarnic-BRAŞOV NU se mai face cu Banca Mondială


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button