În județul BRAȘOV s-a constatat un deficit de suprafață de 4.000 ha teren agricol
Comisia Judeţeană Braşov face demersuri pe lângă autorităţile locale care înregistrează un deficit de suprafaţă să soluţioneze cererile de retrocedare, pe care le mai au în lucru, astfel încât la nivel de judeţ să se poată dispună scoaterea de terenuri din domeniul public sau privat al statului, în vederea acoperirii deficitului în mod corespunzător.
La Prefectura Brașov au fost organizate, în luna octombrie, întâlniri zonale cu reprezentanții comisiilor locale de fond funciar din județ pentru a se analiza situația necesarului de teren la nivelul județului.
În acest moment, la nivelul Județului Brașov, se înregistreză un deficit de suprafață de 4.000 ha teren agricol, necesar punerii în posesie a persoanelor validate de către Comisia Județeană Brașov, în baza legilor fondului funciar.
Potrivi informațiilor primite de la Prefectuă, 5 decembrie 2016 a fost termenul limită dat tuturor Comisiilor locale care aveau cereri nesoluționate sau care nu au pus în aplicare sentințe judecătorești definitive și irevocabile, să certifice situația finală a anexei de despăgubiri.
Din păcate, până în prima zi a acestui an nu s-a putut finaliza procesul de reconstituire a dreptului de proprietate, din cauza lipsei fondurilor la unele primării, care au fost în imposibilitatea încheirii de contracte cu specialiști topo autorizați, precum și trecerii la sistemul de măsurare STEREO 70, care implică o serie de operațiuni tehnico – juridice, după cum s-a menționat în comunicarea Prefecturii.
La nivelul Prefecturii s-au dispus controale la toate comisiile locale de fond funciar din județ, din 2013, data intrării în vigoare a legii specifice, până în prezent, pentru constatarea situației exacte cu privire la proprietăți.
Totodată, au fost organizate întâlniri zonale cu reprezentanții comisiilor locale de fond funciar din județ pentru a fi analizată situația necesarului de teren la nivelul județului Brașov, fiind programate până la finele lunii curente patru întâniri de lucru (Brașov, Râșnov, Rupea și Făgăraș) sau ori de câte ori situația o impune la sediul instituției noastre.
„Am dezbătut împreună cu juriştii Instituţiei Prefectului problemele de fond funciar din judeţ. Astfel, am luat decizia dispunerii unui ordin de prefect, prin care să fie verificate toate aceste comisii din judeţul nostru. Aceste controale îşi propun să ducă la deblocarea procesului de eliberare a titlurilor de proprietate la nivelul comisiilor locale din Județul Brașov, prin identificarea problemelor și recomandarea de soluții în conformitate cu legislația aplicabilă în domeniul fond funciar. De la începutul anului si până în prezent au fost adoptate 409 hotărâri şi au fost eliberate 2.165 de titluri de proprietate”, a declarat prefectul Braşovului Marian Rasaliu.
„Această problemă de fond funciar trebuie rezolvată cât mai repede, fiind obligaţia autorităţilor locale. Este un drept al cetăţenilor de a intra în posesia titlurilor de proprietate ce li se cuvin”, a precizat Secretarul Comisiei Judeţene Braşov de aplicare a Fondului Funciar, subprefectul Braşovului domnul Ciprian Băncilă.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.