Expres

„Autostrăzi pe șine”, deocamdată pentru transportul de marfă

 

Guvernul a aprobat astăzi alocarea a 10 milioane de lei pentru demararea Programului RO-LA, prin care se urmărește reducerea poluării, a noxelor și a emisiilor de CO2 din atmosferă. Concret, noul program de finanțare vizează reducerea efectelor negative pe care transporturile rutiere de marfă le produc asupra mediului, prin transferul unui segment al transportului de marfă dinspre transportul rutier către calea ferată.
Transportul de tip RO-LA reprezintă forma particulară de transport combinat în care: vehicule rutiere autopropulsate sunt transportate pe calea ferată, în trenuri compuse din vagoane specializate; încărcarea şi descărcarea vehiculelor rutiere pe, respectiv de pe vagoanele specializate se realizează în terminale specializate, prin intermediul sistemelor proprii de autopropulsie şi prin rulare pe roţile proprii; şoferii vehiculelor rutiere autopropulsate pot însoţi respectivele vehicule pe durata transportului feroviar, caz în care sunt transportaţi în vagoane de călători (vagoane cuşetă sau vagoane de clasă).
Practic, mașinile de transport marfă sunt duse cu trenurile pe cea mai mare parte a distanței pe care o au de parcurs.

Soluție și pentru deblocarea traficului pe Valea Prahovei

Proiectul care prevedea transportul pe calea ferată a maşinilor de mare tonaj prin România este mai vechi, dar părea a fi abandonat de Ministerul Transporturilor. Un alt proiect de transport multimodal de logistică feroviară prin care autoturismele, de data aceasta, să tranziteze mai rapid şi mai economic drumul de la Braşov la Bucureşti, cerut pentru deblocarea traficului de pe Valea Prahovei, este de vreun an în analiză la Ministerul Transporturilor. „După cum cunoaşteţi, la nivel european se pune accent pe transportul multimodal, acesta fiind văzut ca o soluţie sustenabilă, prietenoasă cu mediul şi eficientă din punct de vedere al resurselor. În acest context Ministerul Transporturilor sprijină dezvoltarea transportului multimodal în România, inclusiv prin dezvoltarea serviciilor de tip RO – LA (Rollende Landstrassen/şosea rulantă). În ceea ce priveşte proiectul de logistică feroviară prin care autoturismele să tranziteze mai rapid şi mai economic lanţul Carpatic, se află în analiză la nivelul Ministerului Transporturilor, inclusiv rute, perioadă de implementare şi costuri”, au precizat anul trecut oficialii de la Ministerul Transporturilor pentru jurnaliștii de la „Capital”.

Programul RO-LA se înscrie în Politica naţională a României în domeniul energiei din surse regenerabile (SRE), în vederea corelării cu economiile de energie şi creşterea eficienţei energetice, componente importante ale pachetului de măsuri necesare pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi pentru respectarea Protocolului de la Kyoto la Convenţia – cadru a Organizaţiei Naţiunilor Unite, se arată în HG.
Hotărârea aprobată astăzi modifică anexele nr. 1, 1a, 1b şi 2b la Hotărârea Guvernului nr.146/2017 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2017 al Fondului pentru mediu şi al Administraţiei Fondului pentru Mediu.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button