BRAȘOV. Patru candidați au picat testul-grilă la concursul pentru directori de școală
90 de candidați au mai rămas în concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din școlile județului Brașov, după proba scrisă care a avut loc astăzi. Doi dintre candidați nu au mai ajuns, astfel încât prezenți au fost 94, iar patru au fost respinși pentru că nu au acumulat un punctaj minim de 35.000 puncte la testul-grilă.
„Concursul s-a desfășurat fără probleme, nu au fost incidente, disfuncţionalităţi sau tentative de fraudă. De această dată, testul a vizat cunoștințe de management și legislație, spre deosebire de concursul anterior, când au fost și întrebări care vizau abilităţile cognitive (nota red. – chestiuni de coeficient de inteligenţă care abia depăşeau nivelul preşcolar, cum ar fi cele referitoare la caracteristicile unui măgar ori ale şosetelor). Au fost întrebări ușoare, cine a mai lucrat într-o școală și a fost atent la ce s-a întâmplat nu avea cum să nu se descurce, erau lucruri practice, nu chestiuni doar teoretice, ci cu aplicabilitate”, a precizat prof. Ion Negrilă, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Brașov.
47,5 – cel mai mare punctaj
În altă ordine de idei, majoritatea punctajelor au fost de peste 40.000 de puncte. Cel mai mare punctaj – 47,5 – a fost obținut de Carmen Andrei, care a candidat pentru a fi director adjunct la Școala Gimnazială nr. 2 Codlea sau director plin la Liceul Vocațional de Arte Plastice „Hans Mattis Teutsch” Brașov. Tot 47,5 a obţinut şi profesoara Marian Coşulet, care vrea să devină director la Şcoala Gimnazială Holbav.
Concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și de director adjunct din unitățile de învățământ constă în trei probe. Prima a fost testul-grilă. A doua este analiza Curriculumului Vitae, realizată de comisia de concurs, în plen, prin acordarea de puncte potrivit criteriilor și punctajelor prevăzute în metodologia de concurs, pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc veridicitatea afirmațiilor din CV. A treia probă este interviul în fața comisiei de concurs (30 de minute), unde vor fi apreciate calitatea și modul de susținere a ofertei manageriale, precum și cunoștințele privind legislația din domeniul învățământ preuniversitar, raportată strict la specificul și nivelul unității de învățământ.
Probele sunt evaluate de comisii de concurs constituite, la nivelul inspectoratelor şcolare, din 5 persoane: un preşedinte (inspector școlar general/inspector școlar general adjunct/inspector școlar) și patru membri (doi inspectori şcolari şi doi directori din unități de învățământ).
Punctajele obținute la fiecare probă se fac publice după încheierea probei respective, în aceeași zi. Potrivit reprezentanților Ministerului Educației Naționale (MEN), un candidat poate contesta punctajul acordat la oricare din probele de concurs în termen de cel mult 48 de ore de la afișarea rezultatelor la ultima probă.
Rezultatele finale, pe 2 august
Contestațiile se soluționează în termen de cel mult două zile lucrătoare de la înregistrarea acestora, astfel încât cel târziu în 2 august 2017 să fie afișate rezultatele finale ale concursului. Acestea vor fi validate de consiliile de administraţie ale inspectoratelor şcolare cel târziu în 4 august 2017, iar în perioada 21-23 august vor fi emise deciziile de numire în funcţie începând cu 1 septembrie 2017 (când începe noul an de învăţământ, nu şi cursurile şcolare).
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.