Expres

[ViDEO] BRAȘOV. Doar perioade de „vârf” la Serviciul Pașapoarte

 

Aceeași situație ca la Permise și Înmatriculări Auto,  de cozi nesfârșite, cu noaptea-n cap, este întâlnită și la Serviciul de Eliberare a Pașapoartelor, astfel că de multe ori cei care vin după deschiderea oficială a ghișeelor, de la 8.30, nu mai prind bonuri. În plus, față de aceeași perioadă a anului trecut, numărul brașovenilor care au depus cerere pentru eliberarea unui pașaport a crescut considerabil. În primul trimestru al lui 2017 au fost înregistrate 8.974 de cereri, față de 7.450 la începutul anului trecut. Acesta susține că una dintre cauzele care i-au determinat pe brașoveni să vină să își facă pașaport este Brexit-ul, care i-a speriat pe mulți că nu vor mai putea să intre în Marea Britanie, doar cu buletinul după decizia englezilor de a ieși din Uniunea Europeană. Brașovenii mai sunt însă speriați și de atentatele teroriste care au avut loc pe glob, inspector principal de poliţie George Apetroaie (video) , împuternicit şef Serviciu Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor, ceea ce-i determină să fie siguri că au pașaportul în buzunar în cazuri extreme. „Dacă în alți ani în afara perioadelor de vârf, cum ar fi perioada sărbătorilor pascale, a sărbătorilor de iarnă sau sezonul estival, erau mai puține cereri, acum și în perioadele dintre aceste intervale avem creșteri cu 20 și chiar 38%”, a precizat Apetroaie. Anul trecut, Serviciul de Pașapoarte Brașov a prelucrat 38.356 de cereri, față de numai 30.672 de cereri, în 2015.

Zeci de pașapoarte cerute la urgență și abandonate

Aici nu există programare online deocamdată, dar, spune George Apetroaie, se va introduce posibilitatea de a obține bonuri pentru a doua zi, iar ulterior, până la următoarele cinci zile. „Noi prelucrăm circa 210 solicitări pe zi la ghișee, dar primim și prin ambasade și misiuni diplomatice ale României din străinătate, avem de eliberat și alte tipuri de documente. Volumul de muncă este foarte mare, în condițiile în care am rămas cu personal sub jumătate din cât aveam acum câțiva ani și avem și oameni în concediu medical. Eram 27 de angajați, iar acum mai suntem 13. Avem 4 posturi vacante, pe care nu am reușit însă să le ocupăm și suntem nevoiți să facem față unui număr mai mare de cereri. Iar mulți vor să plece, pentru că este prea mare volumul de muncă, sub presiunea timpului. O altă problemă este că sunt numeroși cetățeni care vin și pun presiune că au bilete de avion, că trebuie să plece la muncă, cer pașapoarte simple temporare în regim de urgență, le facem sub limita celor două ore date prin norme și apoi nu le mai ridică. Sunt zeci de situații de acest fel zilnic, adică pierdem timpul pe care îl putem acorda celorlalți cetățeni care ni se adresează. Dacă o să dăm bonuri de ordine pentru a doua zi sau în limita a a cinci zile, îi vom afecta pe cei care chiar au nevoie de pașaport în regim de urgență”, a explicat Apetroaie.

Citiți și:

BRAȘOV. Acces restricționat pentru samsarii de bonuri și chibiții candidaților la șoferie


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button