Politic

Dezvoltarea orașului începe cu proiecte curajoase de infrastructură

Prioritățile echipei FDGR pentru Brașovul European

 

Printre proiectele incluse în Programul Politic al echipei FDGR se numără: finalizarea Aeroportului Brașov, soluționarea problemei parcărilor în centru și în cartierele brașovene, măsuri pentru decongestionarea traficului în Tractorul și construirea de piste de biciclete și a infrastructurii necesare pentru acest tip de transport.

Aeroportul Brașov, a cărui construcție a început la Ghimbav, este prioritatea noastră principală pentru următorii ani. Ne-am propus ca în 2018 să putem decola de pe acest aeroport către destinații cheie din Europa. Pentru acest proiect, am înaintat anterior ideea unui parteneriat public – public între Primăria Brașov și Consiliul Județean Brașov, pentru a asigura finanțarea necesară.

Experții contactați de noi estimează un cost de cel mult 30 de milioane de euro pentru a construi un aeroport funcțional, cu posibilitatea de extindere în viitor. Din punctul nostru de vedere, acest aeroport va aduce 3 avantaje importante: (1) transportul pasagerilor, facilitând accesul cetăţenilor la curse interne şi externe din ţără şi din străinătate, crescând inclusiv numărul turiştilor care vor ajunge mai uşor în Brașov; (2) curse cargo, ce vor contribui la transformarea Braşovului într-un centru logistic în inima României; (3) facilitarea parteneriatelor cu alte aeroporturi internaţionale din Europa, pentru a dezvolta economic întreaga regiune de centru a României. Un prim exemplu îl constituie Aeroportul din Salzburg, cel mai profitabil aeroport regional din Europa, interesat deja pentru o viitoare colaborare între Salzburg și Brașov. În plus, vom asigura un drum rapid între Aeroport, Gară și Centrul Brașovului, care să intre în oraş prin cartierul Bartolomeu, prin construirea unei linii de tren sau a unei șosele rapide destinate exclusiv transportului în comun.

O a doua prioritate importantă este reevaluarea sistemului de parcări publice pe termen scurt, scăderea tarifului pe oră și construcția de noi locuri de parcare, în special în subteran: sub Parcul Titulescu (sau zona verde din fața Consiliului Județean) sau în spatele Hotelului Aro, pe amplasamentul actualei parcări. Urmărim soluționarea problemei parcărilor în Centrul Istoric pentru turiști și pentru rezidenți, astfel încât până la ora 16.00 locurile de parcare să poată fi folosite de turiști, iar după această oră ele să rămână celor care trăiesc în Centrul Istoric, pentru a menține acest spațiu viu și populat. Mărirea numărului de locuri de parcare în cartierele Brașovului este, de asemenea, esențială. Ne-am propus crearea unui sistem de parcări subterane prin fonduri europene, cu preț fix, nu mai mult de 100 lei pe an, renunțându-se la licitarea locurilor de parcare.

Problema traficului aglomerat, în special în cartiere precum Tractorul, va fi soluționată prin instalarea semafoarelor inteligente, în detrimentul numărului exagerat de sensuri giratorii, dar și prin construcția de pasaje pentru pietoni și pentru mașini, supraterane sau subterane, în funcție de oportunitatea investiției.

Extinderea pistelor de biciclete și a unui sistem modern de bike-sharing este un alt punct important în Programul Politic al echipei FDGR, pentru promovarea mersului la muncă și la facultate cu bicicleta, într-un mediu sigur. Ulterior, ne-am propus instalarea de velo-parcări în oraș, monitorizate video, atât arondate zonelor rezidențiale, cât și pentru uz general.

Avem responsabilitatea de a oferi mobilitate cetățenilor orașului, astfel încât aceștia să își poată asigura deplasarea către locul de muncă, școală, universitate și orice altă destinație importantă pentru ei și pentru familii.

FDGR CUICE 231600073


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button