Expres

Campania electorală poate avea loc oricând… Mai puţin în timpul campaniei electorale!

 

Sesizată de mytex.ro de faptul că tot mai mulţi candidaţi fură startul campaniei electorale pentru alegerile locale din iunie, Autoritatea Electorală Permanentă a reacţionat, printr-un comunicat de presă, ca o veritabilă instituţie a statului român: „Nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i miroase”.

„Ca urmare a numeroaselor sesizări venite pe adresa Autorității Electorale Permanente (AEP) și a informațiilor vehiculate în presă prin care sunt reclamate încălcări ale legislației electorale de către partide politice și potențiali candidați independenți, prin afișarea, pe spațiul public, a unor materiale de propagandă, AEP face următoarele precizări:

1. Nu există nicio încălcare a legislației electorale în cazul partidelor politice și a persoanelor fizice care își fac publicitate politică stradală în perioadele dintre campaniile electorale, prin bannere și alte materiale de propagandă, întrucât Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali reglementează strict conduita candidaților în campania electorală”.

De aici rezultă prima absurditate: campania electorală poate avea loc şi… în afara campaniei electorale şi este absolut OK din punct de vedere al legii şi, fireşte, al AEP!

Mai departe: „2. Campania electorală începe în data de 6 mai 2016, iar Legea nr. 334/2006 privind privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale interzice competitorilor politici să utilizeze bannere, mesh-uri, panouri publicitare, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate autoportante, publicitate luminoasă, publicitate pe vehicule”.

A doua absurditate: în timpul campaniei electorale nu-ţi prea poţi face campanie electorală!

„3. În perioadele dintre campaniile electorale, partidele politice pot să-și facă promovare politică prin orice  mijloc permis de legile care reglementează domeniul publicității.”

În fapt, AEP ne spune că nu e nici o diferenţă între o reclamă la detergent şi una pentru alegeri locale, parlamentare şi prezidenţiale!

„4. Autoritățile administrației publice locale sunt singurele în măsură să răspundă sesizărilor privind amplasarea materialelor de publicitate politică pe spațiul public”.

Corect: de amplasarea materialelor de publicitate politică pe spațiul public nu este răspunzătoare AEP, ci Primăria. Dar AEP reacţionează – şi altfel decât printr-un comunicat de presă – dacă este sesizată?

În final, să vedem ce condiţii trebuie să îndeplinească un material de propagandă electorală, conform legii:

„1. se referă în mod direct la un candidat sau partid politic care participă la alegeri, clar identificat;
2. are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg;
3. depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului”.

Cireaşa de pe tort vine abia la punctul 4: „este utilizat în perioada 6 mai – 4 iunie”.

Cu alte cuvinte, materialul de propagandă electorală este material de propagandă electorală doar în timpul campaniei electorale. În afara perioadei destinate campaniei electorale, material de propagandă electorală nu mai este material de propagandă electorală.

Curat murdar, coane Fănică!


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button