Microîntreprinderile vor plăti impozit de 1% sau 3% din cifra de afaceri

Peste 450.000 de microîntreprinderi vor fi afectate de schimbările propuse în noul Cod Fiscal act normativ care vizează modificarea cotelor de impozit și baza impozabilă. Proiectul de modificare a Codului Fiscal prevede cote diferite de impozit pe veniturile firmelor care îndeplinesc criteriile de microîntreprindere în funcție de numărul de salariați. Astfel, cota de impozit va fi de 1% pentru microîntreprinderile care au peste doi salariați inclusiv și de 3% pentru microîntreprinderile care au un salariat. Microîntreprinderile care nu au salariați vor plăti o cotă de 3% la care se adaugă 1.530 lei trimestrial. Această sumă va fi actualizată prin ordin de ministru în funcție de evoluția salariului de bază minim brut garantat în plată.
Vor plăti 3% și microîntreprinderile care nu au salariați dar care se află într-una dintre următoarele situații înscrise la registrul comerțului sau în registrul ținut de instanțele judecătorești: dizolvare urmată de lichidare, inactivitate temporară, declarație pe proprie răspundere că nu desfășoară activități la sediul social sau la sediile secundare.
În funcție de evoluția numărului de salariați, cotele de impozit se modifică începând din trimestrul imediat următor. În accepțiunea Codului fiscal prin salariat se înțelege persoană angajată cu contract individual de muncă cu normă întreagă. Proiectul menține obligația ca microîntreprinderile să obțină venituri din alte surse în afară de consultanță și management în proporție de peste 80% din veniturile totale. Nivelul total al veniturilor este plafonat tot la 65.000 euro, echivalentul în lei fiind calculat la cursul de schimb de la închiderea exercițiului financiar în care s-au înregistrat veniturile. (A.Z.)
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.



