Editorial

CNADNR continuă să-și bată joc

 

Lume, lume!! Veste mare! Minune! Entitatea denumită oficial (deși cu prea puțină îndreptățire) Companie Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale anunță că, în sfârșit, după o îndelungată chibzuință, e decisă să se apuce de treabă! Știu că nu vă vine să credeți, dar așa am citit eu undeva. De fapt, mai corect spus este că se pregătește să se apuce de treabă. Iar pregătirile astea sunt costisitoare și probabil vor dura mult, așa cum ne-au obișnuit cele mai multe instituții și companii de stat.
Iată, prin proiectul de buget pe acest an, pe care l-a înaintat la Guvern, CNADNR și-a prevăzut o suplimentare de posturi cu 7,5%, până la aproape 6.500. Ce naiba, Doamne, iartă-mă, fac 6.500 de angajați acolo? Că autostrăzi nu construiesc, drumuri naționale nu construiesc (contractează altor firme), reparațiile le fac tot terții, curățenie pe drumuri nu execută, nu se omoară cu firea nici la deszăpezit… 6.500 de angajați, vă dați seama? De asemenea, și-a prevăzut creșterea cheltuielilor cu salariile cu aproape 18%  și a programat cheltuieli cu investițiile de aproximativ 5,5 miliarde de lei, de 2,3 ori mai mari decât anul trecut.
Văzând toate planurile astea mărețe de cheltuit atâta amar de bani, te gândești că anul acesta va fi tot o forfotă pe șantierele de drumuri ale patriei, că vom avea, în fine, tronsoane legate de autostradă, de câteva sute de kilometri, cu dotările necesare pentru a-și merita acest nume, că nu ne vom mai rupe mașinile pe drumuri zise naționale, că nu vom mai face 3-4 ore de la Brașov la București.  Da’ de unde! Potrivit ministrului Transporturilor, Ioan Rus, în 2015, chestia botezată pompos „rețea națională de autostrăzi” va fi extinsă cu… 50 de kilometri. Tot la atâția s-a tăiat panglica și anul trecut. Cum ar zice proverbul, se scremură munții și născură un șoarece… 
Păi, și-atunci ce treabă face onor CNADNR? Păi, de pildă, calculează taxe pentru autostrăzi inexistente. Sau alt exemplu: alocă peste un milion de lei, plus TVA, pentru două contracte de consultanță în urma cărora vrea să afle dacă pe autostrăzi este nevoie să existe… spații de servicii. Și, pentru a nu exista vreun dubiu sau pentru ca firmele care vor câștiga contractele să nu cumva să nu știe ce-s acelea spații de servicii, în caietul de sarcini să dă și definiția: „sunt spații separate fizic de carosabilul autostrăzii care trebuie să asigure utilizatorilor autostrăzii facilitate de alimentare cu combustibil, service auto, toalete, spații de odihnă de scurtă durată și de odihnă pentru noapte, spații comerciale și asistență tehnică”. Pentru 0,5 lei le spuneam eu imediat, fără nici un studiu: da, pe autostrăzile demne de acest nume, este obligatoriu să existe spații de servicii. Nu ca ca noi…


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Citeşte şi...
Close
Back to top button