Expres

Aeroportul Brașov. Planuri pentru extindere și modernizare, promisiuni pentru mai multe destinații

Aeroportul Brașov. Planuri pentru extindere și modernizare, promisiuni pentru mai multe destinații

Deși Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav (AIBG – GHV) este cel mai nou din România și unul dintre cele mai moderne (printre altele, este primul din România în care este utilizată tehnologia Remote Tower – dirijarea traficului aerian de la Arad), Consiliul Județean are planuri de dezvoltare și modernizare a obiectivului de investiții.
Acestea au fost enunțate de președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea, cu prilejul atingerii bornei de 500.000 de pasageri care au tranzitat Aeroportul Brașov, de la inaugurarea sa, în 15 iunie 2023:
500.000 de pasageri reprezintă o realizare remarcabilă pentru aeroportul nostru, o cifră extraordinară care îî contrazice pe acei pesimiști, care s-au exprimat la începuturi cu privire la rezultatele aeroportului de la Brașov. Avem planuri solide de dezvoltare și modernizare a infrastructurii aeroportuare, inclusiv extinderea platformei de îmbarcare-debarcare cu 5 poziții, realizarea căii de degajare rapidă, canalizare pluvială aferentă, extinderea reţelei de iluminat, dar și a sistemului TVCI (televiziune cu circuit închis) şi a balizajului. Vom oferi mai multă încredere companiilor aeriene și îî asigur pe brașoveni că, pe baza studiilor de specialitate, vom avea tot mai multe destinații disponibile de pe Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav”.
Acestea sunt și obiectivele pe care noua echipă administrativă a Regiei Autonome „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav” RA și le-a asumat pentru următorii patru ani, cât este mandatul Consiliului de Administrație recent selectat.
Practic, obiectivele sunt axate pe contractarea şi finalizarea Master Planului AIBG care să cuprindă extinderea infrastructurii şi construirea noilor facilităţi aeroportuare – în primul rând, extinderea platformei de parcare a aeronavelor cu cinci locuri (pe termen scurt, adică în acest an, fiind bugetate primele două), în completarea celor trei existente; dezvoltarea capacităţilor pentru asigurarea mentenanţei aeronavelor mari; extinderea parcării publice.
Acestea – care pot atrage și noi companii aeriene și deschiderea de boi destinații – se regăsesc și în planul de afaceri pe termen mediu şi lung din documentaţia de prenotificare a ajutorului de stat, aprobată de Consiliul Judeţean şi transmisă la Comisia Europeană, în iunie.

Aeroportul Brașov. Planuri pentru extindere și modernizare, promisiuni pentru mai multe destinații

Potrivit documentului, actualizat și aprobat de plenul CJ în ședința din 29 mai, în anul 2027, Aeroportul ar urma să ajungă la peste 800.000 de pasageri şi astfel devină profitabil, cu o activitate operaţională susţinută în totalitate din resurse proprii, fără subvenţii de la Consiliul Judeţean Braşov. Mai mult, documentul arată că nu se aşteaptă doar ca aeroportul să atingă autosuficienţa. În anul 2027, AIBG ar urma să aibă un profit de 98.793 euro.
Deocamdată, în 2025, Consiliul Județean Brașov finanțează Aeroportul cu 24 de milioane de lei, doar pentru funcționare, fără bugetul de investiții, din care s-au cheltuit 6,45 milioane de lei, în primul trimestru, când încasările (veniturile proprii) au fost de 1,8 milioane de lei.
Totodată, pe lângă construirea unui parc fotovoltaic care să-i asigurare aeroportului independenţa energetică, iniţierea demersurilor pentru o viitoare extindere a terminalului de pasageri și chiar dezvoltarea unui terminal de cargo sunt alte obiective pe termen lung.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

Back to top button