Expres

Autostrada A13 Brașov-Bacău. Au început forajele geotehnice în zona montană

Autostrada A13 Brașov-Bacău. Au început forajele geotehnice în zona montană

Forajele geotehnice pentru studiul de fezabilitate al Autostrăzii A13 Braşov-Bacău au început și în zona montană (km 92- km 124), anunţă Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR).

Prestatorul este mobilizat în teren cu șase instalaţii de foraj şi a ajuns la aproximativ 11 000 metri liniari, realizând o treime din totalul estimat.

Echipa CNIR a fost pe teren şi săptămâna aceasta, constând că au fost foraţi aproximativ 11.000 metri liniari în judeţele Braşov, Covasna şi Bacău şi că mobilizarea este corespunzătoare cu șase instalaţii de foraj din care un echipament în zona localităţii Breţcu (jud. Covasna) şi alte cinci instalaţii de foraj în zona localităţilor Poiana Sărată, Hârja, Nicoreşti, Bogdăneşti şi Dumbrava (jud. Bacău).

Sectorul Braşov-Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraş-Braşov printr-un nod de mare viteză în zona localităţii Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni cu Autostrada Moldovei -A7.

Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate are o valoare de 81 milioane lei, iar durata este de 24 luni.

În aprilie, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu a declarat că traseul inițial al Autostrăzii A13 Brașov – Bacău va fi modificat în zona municipiului Brașov pentru o investiție strategică a companiei Romarm.
Traseul inițial stabilit pentru Autostrada A 13 Brașov-Bacău va fi modificat în zona municipiului Brașov ca urmare a solicitărilor Ministerului Economiei, reproiectarea traseului fiind necesară pentru o investiție strategică a Companiei Romarm. După discuțiile de luna trecută cu reprezentanții autorităților din județul Brașov, (…) colegii de la Direcția Investiții au prezentat noile variante de traseu și autorităților din județul Covasna. Împreună cu proiectantul și comunitățile locale, analizăm alternativele pentru cel mai bun traseu”, a precizat Gabriel Budescu.
Tot în județul Brașov, pentru a respecta cerințele de mediu, în zona Dealului Lempeș (Sânpetru) , se analizează proiectarea unui tunel cu o lungime cuprinsă între 400 și 600 de metri, spuneau anterior cei de la CNIR.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

Back to top button