Expres

Guvernul a aprobat achiziția a 23 de locomotive electrice noi

Guvernul a aprobat achiziția a 23 de locomotive electrice noi

Guvernul României a aprobat în ședința de azi, achiziția a 23 de locomotive electrice noi. Potrivit Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, noile locomotive vor fi dotate cu sisteme ERTMS, vor putea atinge viteza de 160 km/h şi vor avea capacitatea să tracteze până la 16 vagoane de călători.
Achiziționăm încă 23 locomotive electrice noi și reabilităm alți 143 km de cale ferată!
Noile locomotive vor fi dotate cu sisteme ERTMS, vor putea atinge viteza de 160 km/h şi vor avea capacitatea să tracteze până la 16 vagoane de călători.
Achiziția a fost aprobată astăzi de Guvern, printr-o notă de fundamentare, și are ca scop atât creșterea mobilității în zona marilor centre socio-economice, cât și asigurarea unor conexiuni rapide între mai multe localități importante din România.
Noile locomotive electrice vor circula pe următoarele rute:
•⁠ ⁠București-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Timișoara-Arad;
•⁠ ⁠București-Craiova-Simeria-Deva-Arad;
•⁠ ⁠București-Brașov-Sighișoara-Arad-Curtici;
•⁠ ⁠București-Brașov-Sighișoara-Cluj Napoca-Oradea;
•⁠ ⁠București-Brașov-Miercurea Ciuc-Dej;
•⁠ ⁠București-Buzău-Pașcani-Suceava-Vatra Dornei;
•⁠ ⁠București-Buzău-Tecuci-Iași;
•⁠ ⁠București-Buzău-Pașcani-Iași;
•⁠ ⁠București-Giurgiu Nord;
•⁠ ⁠Iași- Constanța/(Mangalia) via Tecuci;
•⁠ ⁠Suceava- Constanța/(Mangalia) via Buzău;
•⁠ ⁠Galați-Constanța/(Mangalia);
•⁠ ⁠București-Constanța/(Mangalia).
Achiziția va avea o valoare totală de 760,26 milioane lei (cu TVA), iar finanțarea este asigurată prin fonduri externe nerambursabile (Fondul de modernizare).
Tot astăzi am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj-Focșani (143,23 km).
Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 10,96 miliarde lei, finanțare asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) și Programul Transport 2021-2027 (PT), iar durata de execuție a acestei investiții este de 36 de luni.
Acest nou proiect de infrastructură feroviară va aduce o serie de beneficii, atât regionale cât și naționale:
•⁠ ⁠reducerea timpului de călătorie;
•⁠ ⁠îmbunătățirea condițiilor de siguranță și a confortului;
•⁠ ⁠optimizarea transportului feroviar, atât pentru pasageri, cât și pentru marfă;
•⁠ ⁠creșterea accesului la municipiile Ploiești, Buzău și orașele Mizil și Râmnicu Sărat;
•⁠ ⁠atragerea de investitori și capital care vot dezvolta mediul de afaceri din județele Prahova, Buzău și Vrancea.
”, a scris Grindeanu pe Facebook.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button