Expres

Recomandările ANCOM pentru comenzile online de Black Friday

Recomandările ANCOM pentru comenzile online de Black Friday

Clienții ar trebui să acorde o atenție sporită verificării identității magazinelor online și cercetării autenticității produselor, recomandă luni, 4 noiembrie, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Autoritatea punctează că „mediul online este din ce în ce mai expus fraudelor”, se arată într-un comunicat de presă.

ANCOM și Directoratul Național de Securitate Cibernetică recomandă cumpărătorilor să acceseze scamadviser.com pentru a verifica dacă magazinul online este real și dacă produsele vândute sunt autentice. ANCOM atrage atenția utilizatorilor să nu răspundă mesajelor (SMS, e-mail) transmise aparent de un furnizor de servicii poștale prin care se solicită accesarea unui link și completarea de informații personale (de exemplu, numărul cardului bancar) necesare livrării unui colet. Dacă utilizatorul a fost victima unei înșelăciuni sau a dat curs unui astfel de mesaj este necesar să informeze furnizorul de servicii poștale și să se adreseze organelor de poliție pentru începerea investigațiilor. În plus, în cazul bunurilor expediate prin serviciul contra ramburs, ANCOM recomandă ca înainte de achitarea sumei de bani solicitate, destinatarii care primesc coletul să se asigure că ei sau un alt membru al familiei au făcut o astfel de comandă online”, transmite ANCOM.
Volumul mare de comenzi pune presiune pe rețeaua de transport a produselor, ceea ce poate duce la întârzieri. Instituția le recomandă consumatorilor să fie atenți la:

„opțiunile de livrare oferite de magazinul online. Utilizatorii pot lua în calcul să solicite servicii suplimentare de siguranță, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată;
modalitățile de livrare a bunului (la adresă, la un punct de lucru al furnizorului sau la un sistem automat de livrare – locker, easybox, pachetomat, cutie pentru colete sau casete de expediere a coletelor);
modalitățile de plată a bunului la livrare (numerar sau POS);
termenul de livrare, care poate fi mai mare decât în alte perioade ale anului;
dacă se oferă livrarea la ușă a unor produse voluminoase (mobilă, electrocasnice etc.). Livrarea bunurilor cu o greutate mai mare de 31,5 kg nu reprezintă prestarea unui serviciu poștal, ci a unui serviciu de transport marfă;
dacă ambalajul coletului livrat prezintă urme de deteriorare, caz în care se poate solicita întocmirea unui document în care să fie specificată starea ambalajului sau se poate refuza coletul;
identitatea expeditorului, în special în cazul în care contravaloarea bunurilor este achitată furnizorului de servicii poștale (bunuri expediate prin serviciul contra ramburs).

Recomandările ANCOM pentru comenzile online de Black Friday

În cazul în care clienții întâmpină probleme, aceștia ar trebui să se adreseze întâi comerciantului, mai spune autoritatea. În cazul în care petiția lor nu este rezolvată, utilizatorii pot merge la Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, pentru magazinele din România, sau la reprezentantului local al Centrului European al Consumatorilor, în cazul unui comerciant dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button