Aproape 1 kilometru de tuneluri săpate în munte pe traseul proiectului feroviar Brașov – Sighișoara / Imagini spectaculoase
Aproape 1 kilometru de tuneluri săpate în munte pe traseul proiectului feroviar Brașov – Sighișoara.
Primele două TBM-uri lansate de Aktor pentru a fora cele două tuneluri feroviare gemene care leagă Racoș de Apața sunt deja intrate adânc în munte.
Aceste două tuneluri prin munte, care vor avea fiecare lungimea de câte 6,9 km, fac parte din viitoarea linie de cale ferată Brașov-Simeria, din Coridorul Rin-Dunăre, secțiunea Brașov – Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața-Cața. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul format din AKTOR SA – Alstom Transport SA – Arcada Company.
TBM Eleni a început forarea la 5 martie 2024 și se află acum la peste 530 de metri adâncime în munte. TBM Varvara a început forarea la 29 mai 2024 și a ajuns la 350 de metri adâncime.
Aproape 1 kilometru de tuneluri săpate în munte pe traseul proiectului feroviar Brașov – Sighișoara
Sute de inele prefabricate din beton sunt instalate non-stop pentru a forma tunelurile impresionante care au un diametru interior de 8,4 metri și un diametru exterior de 9,4 metri. O linie de cale ferată va trece prin fiecare dintre aceste tuneluri, scurtând actualul traseu în zig-zag al trenului de la Brașov la Sighișoara, care urmează albia Oltului.
Eleni și Varvara sapă perechea sudică de tuneluri, în timp ce o a doua pereche de tuneluri, numită Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, va fi forată între Racoș și Homorod. TBM-urile 3 și 4, Alexandra și Konstantina, sunt asamblate acolo și în curs de testare și vor începe să foreze în curând.
.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.