Expres

Val de înșelăciuni pe rețelele de socializare / Andreea Esca și Robert Turcescu, printre persoanele publice folosite / Prejudiciu și de 123.000 de euro

Val de înșelăciuni pe rețelele de socializare!

Cel puțin 86 de persoane din Harghita au fost înşelate în anul 2023 şi au rămas fără bani în conturi, după ce au accesat aşa-zise platforme de investiţii, cu reclame dubioase postate pe reţelele de socializare şi au transmis date personale unor pretinşi „analişti financiari”.
De la începutul acestui an, alte 16 persoane au reclamat faptul că au fost înşelate în acelaşi mod.

„În ciuda informărilor transmise în ultima perioadă, tot mai multe persoane cad victime ale infracţiunilor informatice. Astfel, aceste persoane, după ce au vizionat diferite reclame pe platformele de socializare, care promovau achiziţia de acţiuni la mari companii cunoscute din România, au fost contactate de persoane ce le-au solicitat să furnizeze date personale şi date ale conturilor bancare şi să procedeze la instalarea aplicaţiei ANYDESK pe telefonul mobil. Ulterior, persoanelor respective le-au fost sustrase sume importante de bani din conturi fără acordul acestora”, a informat IPJ Harghita, citat de stirileprotv.ro.


Cel mai mare prejudiciu reclamat este de 123.000 de Euro. În medie, prejudiciile sunt în jur de 10.000-15.000 lei.
Poliţiştii readuc în atenţia tuturor cetăţenilor faptul că metoda de înşelăciune cea mai folosită este prin intermediul reclamelor plasate pe reţeaua de socializare Facebook, „în care se promit câştiguri fabuloase în perioade scurte de timp”.

Țeapa „Hidroelectrica”

Escrocii se folosesc inclusiv de numele Hidroelectrica și de imaginea lui Robert Turcescu, pentru a face victime pe rețelele de socializare, conform focuspress.ro. Populația este încurajată să cumpere acțiuni la Hidroelectrica, cu 1.250 de lei, cu asigurarea că vor primi, lunar, pe card, dividende în valoare de 9.500 de lei, regulat.
„Hidroelectrica informează asupra apariției în mediul online a unor mesaje ce promit oportunități exagerate de câștig din tranzacționarea acțiunilor societății pe diverse platforme. Înainte de a lua o decizie de investiții folosiți pentru informare doar surse oficiale, serioase și credibile: site-ul companiei, site-ul BVB, presa de specialitate etc.”, au precizat reprezentanții Hidroelectrica. Așadar, nu vă lăsați convinși de o simplă siglă pusă pe un anunț sau pe un anume site.

Avertizarea lui Robert Turcescu

Pentru o altă țeapă se folosesc de numele RomInvest și imaginea lui Robert Turcescu. Metoda este la fel: oamenii sunt încurajați să devină parte din companie, să dea niște bani, cu asigurarea că vor avea câștiguri săptămânale fabuloase.
„Vă avertizez din noă aceste articole sunt niște escrocherii! NU investiți în aceste platforme, NU vă lăsați păcăliți, NU e nimic adevărat, este o folosire abuzivă și ilegală a numelui și a imaginii mele!”, a atenționat Robert Turcescu, la începutul acestei luni.

Andreea Esca și… „cremele minune”

În altă ordine de idei, Andreea Esca a dezvăluit că imaginea sa a fost folosită fără acordul ei pentru promovarea unor produse pe Internet. Din acest motiv, ea trage și un semnal de alarmă.
În ultima perioadă, pe Internet au circulat mai multe reclame în care prezentatoarea ar promova anumite „creme minune”. Realitatea este că multe firme folosesc inteligența artificială pentru a face reclame cu imaginea vedetelor pentru a-și promova produsele.
„În fiecare zi mă sună câte un prieten să-mi semnaleze aceste escrocherii. Nu este nimic adevărat, bineînțeles, dar nu știu cum putem opri toate nemerniciile acestor oameni care profită fără nicio jenă de imaginea noastră și buna credință a cititorilor. Trist, foarte trist. Eu am mai spus și repet: câtă vreme nu sunt informații apărute pe site-urile PRO TV, AlistMagazine sau conturile mele reale de socializare, nu sunt adevărate! Dar e din ce în ce mai greu să știi și dacă e vorba de un interviu real, deci suntem într-un mare haos provocat de partea negativă a lumii virtuale”, a transmis Andreea Esca, conform Actualitate.net.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
10 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
6 luni în urmă

[…] streameri de pe rețelele de socializare promovează activ aceste jocuri. Grila de joc Megaways se remarcă prin fluctuația înălțimii […]

6 luni în urmă

[…] streameri de pe rețelele de socializare promovează activ aceste jocuri. Grila de joc Megaways se remarcă prin fluctuația înălțimii […]

6 luni în urmă

[…] streameri de pe rețelele de socializare promovează activ aceste jocuri. Grila de joc Megaways se remarcă prin fluctuația înălțimii […]

6 luni în urmă

[…] streameri de pe rețelele de socializare promovează activ aceste jocuri. Grila de joc Megaways se remarcă prin fluctuația înălțimii […]

6 luni în urmă

[…] streameri de pe rețelele de socializare promovează activ aceste jocuri. Grila de joc Megaways se remarcă prin fluctuația înălțimii […]

6 luni în urmă

[…] streameri de pe rețelele de socializare promovează activ aceste jocuri. Grila de joc Megaways se remarcă prin fluctuația înălțimii […]

6 luni în urmă

[…] streameri de pe rețelele de socializare promovează activ aceste jocuri. Grila de joc Megaways se remarcă prin fluctuația înălțimii […]

6 luni în urmă

[…] streameri de pe rețelele de socializare promovează activ aceste jocuri. Grila de joc Megaways se remarcă prin fluctuația înălțimii […]

6 luni în urmă

[…] streameri de pe rețelele de socializare promovează activ aceste jocuri. Grila de joc Megaways se remarcă prin fluctuația înălțimii […]

6 luni în urmă

[…] streameri de pe rețelele de socializare promovează activ aceste jocuri. Grila de joc Megaways se remarcă prin fluctuația înălțimii […]

Back to top button