Autostrada Brașov-Bacău, fără proiectant, după cinci luni de la depunerea ofertelor
Autostrada Brașov-Bacău, fără proiectant, după cinci luni de la depunerea ofertelor.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu reușește nici după cinci luni să desemneze proiectantul Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău, deși la sfârșitul lunii mai 2023 au fost depuse doar trei oferte, notează economedia.ro. Pe 30 mai, la a treia licitație pentru completarea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic, CNAIR a primit trei oferte de la proiectanți și a estimat desemnarea câștigătorului cel mai târziu pe 6 octombrie, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice, însă nici la o lună după acest termen-limită nu s-a anunțat rezultatul procedurii.
Licitația nu este suspendată și nici contestată pentru clarificări la CNSC. Cele trei oferte au fost depuse de proiectanții Consitrans, Mega Muhendislik și Explan.
„Proiectul autostrăzii Brașov-Bacău merge înainte! 3 operatori economici au depus astăzi oferte pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției A 13 :
– CONSITRANS SRL
– MEGA MÜHENDISLIK MÜŞAVIRLIK A.Ş.
– Asocierea EXPLAN SRL (lider) – DP CONSULT SA – TEKFEN MÜHENDISLIK A.Ş. (TEKFEN ENGINEERING Co. Inc.). Autostrada Brașov – Bacău va avea o lungime de aproximativ 164 km, iar câștigătorul va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea acestui Studiu de Fezabilitate”, spunea, în luna mai, șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Spre deosebire de a doua licitație, anulată la începutul anului, care avea o valoare minimă de 45 de milioane lei, a treia procedură de achiziție are un cost estimat cuprins între 77 și 91 de milioane lei, dar și o durată a contractului de 125 de luni (peste 10 ani).
Dacă pentru Studiul de Fezabilitate sunt prevăzute 24 de luni, CNAIR a inclus în acest contract și monitorizarea geotehnică (36 de luni), respectiv 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, de asemenea și monitorizarea geotehnică, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. În plus, CNAIR a stabilit obligația proiectantului de a lucra cu minimum 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia live.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.