Român despăgubit după ce zborul său a întârziat trei ore
Român despăgubit după ce zborul său a întârziat trei ore.
Pentru o întârziere de trei ore al unui zbor, un român trebuia să primească de la compania aeriană, 1.200 de euro. Povestea românului începe cu un zbor planificat, însoțit de soția și copilul său, dar ceea ce a urmat a fost o mare bătaie de cap.
După întârziere, el a decis să își ceară drepturile și să completeze formularul de compensație pentru întârzieri de pe site-ul Wizz Air. Cu toate acestea, în loc să primească banii, compania aeriană a invocat clauza de “situații excepționale” prevăzută de legea europeană, susținând că întârzierea a fost cauzată de vreme nefavorabilă și de circumstanțe din afara controlului lor.
Această justificare i-a părut suspectă bărbatului, mai ales că alte zboruri decolaseră la timp, iar Wizz Air nu avea tocmai o reputație impecabilă.
„Mi-a mirosit a vrăjeală, având în vedere că alte zboruri decolau la timp și că în general sunt o companie cu moravuri îndoielnice așa că le-am cerut pe mail să justifice care a fost situația excepțională. Mi-au închis cazul fără nici o justificare”, a scris bărbatul pe Reddit. Ulterior, a apelat la o companie care se ocupă cu recuperarea compensațiilor de la companiile aeriene.
A contactat platforma de rezolvare a litigiilor online, cunoscută sub numele de Online Dispute Resolution (ODR), și așa a reușit să câștige în urma sesizării, 680 de euro din totalul de 1.200 de euro, diferența fiind reținută de aceste site-uri specializate. Cu toate acestea, el consideră această experiență ca o victorie, dar cu un gust amar.
Turiștii trebuie să știe că dacă zborul ajunge cu cel puțin trei ore mai târziu decât ora anunțată, clienții pot cere despăgubiri, în cazul în care situația s-a produs din cauza companiei aeriene. Excepție fac întâzierile care au loc în urma condițiile meteorologice extreme, ale grevelor sau din alte motive, care nu țin neaparat de companie. Mai mult, în cazul în care zborul are o întâziere de peste două ore, compania aeriană trebuie să ofere asistență clienților săi.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.