Corona Braşov. Da’ halatul, cât e halatul?
Corona Braşov. Mister Dedu, fost şef de federaţie de handbal, sport care a ajuns în prăpastie (dar nu acesta este subiectul acum), a venit să salveze Corona Braşov şi să o ducă la un alt nivel. Manager adevărat, „şi-a tras” o trupă de specialişti, plătiți regește din bani publici, care să se ocupe de marketing și comunicare, la club. A spus chiar că nu a existat acest departament, deși Corona Braşov, chiar și fără buget de marketing alocat, avea promovare la nivel înalt, mai ales pe handbal și hochei. Dar asta e altă poveste.
În condiţiile în care de mai bine de un an, marketingul de la Corona Braşov nu a produs un leu, ci doar un parteneriat pentru servicii dentare, care nu aduce bani, tricourile sportivilor au rămas imaculate în zonele unde ar putea apărea numele sponsorilor de exemplu.
Asta nu e nici o problemă, pentru că Dedu&Co s-au reorientat. Şi ce le-a trecut prin cap pentru a aduce bani la buget? Să îi taxeze pe braşovenii care vor să vadă meciurile echipelor Coronei. Braşoveni care oricum participă activ la bugetul clubului, prin taxe. Astfel, responsabilii de marketing și comunicare au anunţat pe Facebook preţurile biletelor şi abonamentelor pentru sezonul viitor. „Scump domne, scump, dincolo era mai ieftin”. Dincolo, adică în perioada în care Corona Braşov chiar avea o echipă de handbal de top, se lupta la titlu în Liga Naţională şi juca în Europa. Pe atunci abonamentele costau între 200 și 300 lei, la handbal, spre exemplu. Acum, ca să o vadă pe „Zizika” doar în meciurile din Liga Naţională, puţine fiind de interes, fanii braşoveni trebuie să plătească 400 de lei. Sau 30 de lei pe meci. Despre volei si baschet, nu mai vorbim. Putem paria fără emoţii, „bani pe jos” cum ar spune un celebru antrenor de fotbal, că la aceste meciuri tribunele vor fi goale.
Trecem acum la hochei, un fenomen la Braşov, construit în ani de muncă şi performanţă de cei care s-au ocupat. În jurul echipei de hochei a luat viaţă o comunitate, în general în tribune venind familii întregi, cu tot cu copii. Așa era, cel puțin, până în acest sezon, în care, pentru o familie cu un copil, prezenţa la meciurile „lupilor” ar costa peste 3.000 de lei. Alexandru Dedu, dacă dvs. câştigaţi 5.000 de euro (cel puțin!!!), mulţi braşoveni care iubesc echipa asta nu îşi permit să dea salariul pe o lună din 12 pentru a merge la meciurile de hochei. Bătaia aceasta de joc arată nu doar lipsa de orice idee de marketing, ci şi lipsa de respect faţă de oamenii care iubesc sportul, în acest caz hocheiul. Oameni cu care anul trecut vă lăudaţi, singurul lucru pe care ştiţi să îl faceţi, pe Facebook, când faceau sold out meci de meci. Acum, aţi decis să vă bateţi joc de ei.
Dacă acesta era un club privat, susţinut de bani privaţi, se puteau pune preţurile pe care le doreau conducătorii. Însă Corona Braşov este un club susţinut din bani publici şi cei care sunt plătiţi pentru a manageria ar trebui să răspundă pentru acţiunile lor. Aşteptăm reacţiile membrilor Consiliului Local şi poate pe cea a primarului Allen Coliban. Reacția sponsorilor am văzut-o. Nimeni nu vrea să se asocieze cu acest club.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.