Expres

„Argus” de la Aeroportul Brașov este finalizat (galerie foto)

„Argus” de la Aeroportul Brașov este finalizat. Clădirea de contingență a Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav (AIBG) a ajuns în stadiu final de execuţie. 98% din lucrări au fost deja realizate. Clădirea de contingenţă este absolut necesară turnului virtual de control. Este cea în care sunt instalate camerele video și alte echipamente moderne ce vor permite dirijarea traficului de la Arad.
Construcţia e alcătuită din parter, două etaje, un etaj trei retras şi acoperiş sub formă de platformă de observaţie pentru serviciul de meteorologie. Este în prezent terminată şi funcţională, având în vedere că a fost racordată la reţelele de utilităţi şi fibră optică.
Luni, 9 ianuarie, muncitorii asocierii SC UTI Construction and Facility Management SA – SC BOG’ART SRL au reluat lucrul după vacanţa de sărbători. Iar marți dimineață preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, a făcut o scurtă vizită pe şantier pentru a analiza activităţile care mai sunt de realizat.
Potrivit informaţiilor furnizate de Horia Cazacu, manager de proiect, mai rămân de executat ultimele finisaje şi remedieri, activităţi de punere în funcţiune, reglare şi testare a echipamentelor şi instalaţiilor aferente clădirii, precum şi finalizarea împrejmuirii perimetrului acesteia, în aşa fel încât să se poată trece la procedurile privind recepţionarea obiectivului.

Cum este structurată construcția

„Argus” de la Aeroportul Brașov este finalizat. La parterul clădirii de contingenţă, un spaţiu eminamente tehnic, au fost instalate echipamentele pentru sistemele de comunicaţii radio, comunicaţii terestre, sistemele de navigaţie aeriană, precum şi serverele şi echipamentele aferente sistemului remote tower. Pe lângă acestea, au fost instalate tablourile electrice, sursele de alimentare UPS şi grupul electrogen.
Spaţiile de la etajul întâi au funcţiuni administrative, fiind pregătite pentru a găzdui birourile angajaţilor, în timp ce etajul al doilea a fost împărţit într-o zonă destinată sistemelor meteo care sunt în curs de instalare şi implementare în momentul de faţă şi o altă zonă alocată pentru o ulterioară dezvoltare a sistemului de turn virtual.
La etajul al treilea au fost instalate alte echipamente aferente turnului virtual, iar pe acoperiş a fost montat sistemul video format din 14 camere de luat vederi fixe şi 2 camere mobile de înaltă rezoluţie.
Valoarea totală actualizată a acestui contract este de 83.202.336,94 lei.
Implementat începând cu luna ianuarie 2022, contractul a cuprins proiectarea, construcţia şi funcţionalizarea clădirii de contingenţă, precum şi fabricarea, instalarea şi punerea în funcţiune a echipamentelor specifice care asigură serviciile de navigaţie aeriană la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav.
Este vorba atât despre echipamentele instalate în amplasamentul aeroportuar şi deja verificate cu prilejul zborurilor de calibrare care au avut loc în luna decembrie 2022, respectiv ILS/DME şi DVOR/DME, cât şi despre echipamentele şi aparatura care compun turnul virtual de control, instalate în clădirea de contingenţă şi la Centrul de Dirijare a Zborurilor DSNAR Arad din cadrul ROMATSA, care are în responsabilităţi controlul traficului aerian pe Aeroportul Braşov.

„În mai puţin de un an am reuşit să proiectăm şi să construim o clădire modernă, practic unică la nivel naţional, care va asigura funcţionarea echipamentelor de înaltă performanţă cu ajutorul cărora vor fi asigurate serviciile de navigaţie aeriană la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav. Sunt mulţumit de modul cum a fost implementat acest contract atât pe partea de construcţie a infrastructurii, cât şi în ceea ce priveşte echipamentele furnizate, instalate şi puse în funcţiune până în prezent pe amplasamentul de la Ghimbav, la clădirea de contingenţă şi la sediul DSNAR Arad de unde se va realiza dirijarea zborurilor pe Aeroportul nostru”.

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Raoke
1 an în urmă

Oare cladirea de contigenta nu costa mai mult decat ar fi costat turnul propriu-zis? Ca a-ti da tu siguranta zborurilor pe mana altora se incadreaza la waxerie crunta. Plus costul. 

Back to top button