Brașov – Sighișoara: Progres major pentru linia pe care se va circula cu 160 km/h (video)
Brașov – Sighișoara: Progres major pentru linia pe care se va circula cu 160 km/h
Linia feroviară Braşov-Simeria, parte a Coridorului european Rin-Dunăre, este în reabilitare și s-au făcut progrese importante, iar la finalizare pe acest tronson se va circula cu o viteză maximă de 160 km/h, potrivit ministrului Transporturilor şi şi Infrastructurii, Ciprian Şerban.
„Astăzi, am verificat, alături de Ion Simu, director general CFR SA, stadiul reabilitării liniei feroviare Braşov-Simeria, parte a Coridorului european Rin-Dunăre. La finalizare, tronsonul va permite circulaţia cu viteza maximă de 160 km/h, îmbunătăţind conectivitatea naţională şi europeană. Un moment cheie este străpungerea ultimei porţiuni a tunelului de cale ferată cu cale dublă de pe varianta nouă Mureni (lângă localitatea Mureni, judeţul Mureş). Tunelul măsoară 740 m şi este realizat de Asocierea RailWorks (Alstom, Aktor, Arcada şi Euro Construct), cu o valoare totală de 294 milioane de lei (fără TVA)“, a scris miercuri Ciprian Şerban, pe pagina sa de Facebook.
Ministrul Transporturilor a verificat şi stadiul lucrărilor la tunelurile de la Ormeniş (7,1 km) şi Homorod (5,2 km), unde patru TBM-uri (tunel-boring machines n.r.), numite popular „cârtițe”, excavează în prezent. Lucrările utilizează tehnologii avansate de foraj şi consolidare, pentru a asigura durabilitate pe termen lung şi rezistenţă la condiţii extreme, a subliniat Şerban.
„Înregistrăm paşi importanţi în modernizarea reţelei feroviare româneşti, promovând o mobilitate verde accesibilă tuturor. Aceste proiecte optimizează transportul şi stimulează dezvoltarea economică locală şi regională”, a mai scris ministrul Transporturilor, pe pagina de socializare.
Brașov – Sighișoara: Progres major pentru linia pe care se va circula cu 160 km/h
La rândul său, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A.a anunțat finalizarea străpungerii Tunelului Mureni.
Tunelul, situat între halta Mureni și stația Vânători, județul Mureș, are o lungime totală de 740,44 m, fiind alcătuit dintr-o parte naturală de 590 m și două tranșee de acces – 69,74 m la intrare și 80,70 m la ieșire. Este un tunel cu cale dublă, realizat prin Metoda Austriacă Nouă (NATM – New Austrian Tunneling Method), tehnologie care permite controlul permanent al stabilității frontului și al deformării căptușelii.
Lucrările principale finalizate includ: consolidarea terenului prin ancore și drenaje, excavarea secvențială, torcretarea frontului, execuția radierelor și aplicarea hidroizolației.
Etapele următoare vizează turnarea căptușelii interioare, montarea echipamentelor specifice și lucrările de finisare.
Tunelul respectă cerințele STI 2008/163/CE privind siguranța în tunelurile feroviare, fiind dotat cu căi de evacuare laterale, balustrade, iluminat de urgență și căptușeală rezistentă la incendiu, realizată prin încorporarea fibrelor de polipropilenă, mai spun cei de la CFR Infrastructură.
Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov–Simeria, componentă a Coridorului Rin–Dunăre, secțiunea Brașov–Sighișoara, subsecțiunea 3 Cața–Sighișoara” este implementat de Asocierea RailWORKS (Alstom Transport S.A. – lider, Aktor S.A., Arcada Company S.A. și Euro Construct Trading 98 S.R.L.), sub coordonarea CFR S.A., în calitate de beneficiar.
Brașov – Sighișoara: Progres major pentru linia pe care se va circula cu 160 km/h
Subsecțiunea 3 Cața – Sighișoara, cu o lungime de 84 km, este în prezent la un stadiu fizic de 49,98%, arată cea mai recentă actualizare, din data de 16 septembrie 2025. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 16.04.2020, iar termenul de finalizare este aprilie 2027. Valoarea contractului este de 684,5 milioane de euro fără TVA, sursa de finanțare fiind CEF și bugetul de stat.
Subsecțiunea 1 Brașov – Apața, cu o lungime de 84 km, este de asemenea la un stadiu de 49,98%, cu termen de finalizare aprilie 2027. Contractul, cu o valoare de 684,5 milioane de euro fără TVA, este implementat de Asocierea Alstom Transport – Aktor Technical Societe Anonyme – Arcada Company – Euro Construct Trading 98 S.R.L denumita Asocierea RailWorks
Subsecțiunea 2 Apața – Cața, cu o lungime de 28 km, este la un stadiu fizic de 58,10%, cu termen de finalizare octombrie 2026. Contractul, semnat pentru 2,7 miliarde lei (suplimentat la 2,9 miliarde), este implementat de Asocierea RailWorks (Asocierea Aktor S.A. (lider asociere), Alstom Transport S.A. si Arcada Company S.A).
În februarie, Guvernul a suplimentat banii pentru Magistrala M300 Brașov – Sighișoara, de la 8 miliarde lei la 11 miliarde lei.
Proiectul, parte a Coridorului Rin-Dunăre, va permite circulația trenurilor cu până la 160 km/h și este cofinanțat de Uniunea Europeană.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

